جانی دپ بازیگر سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب علاوه بر مجموعه‌ای که از خفاش‌ها و حشرات دارد، در هر کجای خانه‌اش که قدم بزنی، اسکلت پرندگان را خواهی دید. او سالانه مبلغ زیادی از قراردادهای کاری‌اش را صرف خرید این وسایل می‌کند و حسابی از این مساله خوشحال است.

تیم برتون

به گزارش همشهری آنلاین، امیلدا مارکوس همسر رئیس‌جمهور وقت فیلیپین وقت زیادی را صرف کامل کردن کلکسیون کفش، کیف، اسلحه و ... کرد؛ زمانی که راز کلکسیون‌های او برملا شد، همه با دیدن ۳۰۰۰ جفت کفش، ۷۱ عینک، ۸۸۸ کیف پول، ۵۰۸ دست لباس و ... که در خانه‌اش جا خوش کرده بود، شوکه شدند. این چند خط را نوشتیم تا بگوییم علاقه به جمع کردن اشیاء و وسایل عجیب بین همه آدم‌ها با هر موقعیتی دیده می‌شود. این گزارش که در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ در مجله سرنخ چاپ شده، درباره ‌هالیوودی‌هایی است که در خانه‌هایشان کلکسیون‌های عجیب و غریبی دارند که بعضی از آنها واقعا دور از ذهن هستند. ادامه این گزارش را بخوانید و ببینید که بازیگران محبوب سینما در گنجه‌هایشان چه چیزهای گرانبهایی نگهداری می‌کنند و بیشتر وقت و درآمدشان صرف خرید چه چیزهایی می‌شود.

ویکتوریا بکهام: کیف دستی
۱۶ هزار دلار برای خرید یک کیف مارک هرمس برکین واقعا زیاد است، اما ویکتوریا بکهام علاقه دیوانه‌کننده‌ای به این مارک دارد و محال است کسی یک روز او را ببیند که کیف هرمس دستش نباشد. گنجاندن تمام عکس‌های این بازیگر با کیف‌های شبیه به هم اما با رنگ‌های متفاوت در یک صفحه برایمان مقدور نیست اما خب مشت نمونه خروار است. البته به جز او کتی هولمز هم علاقه عجیبی به این مدل کیف دارد، اما تعداد کیف‌های او از  تعداد انگشتان دست و پا تجاوز نمی‌کند.

تیم برتون؛ هیولاهای کوچک
کارگردانی که در ساخت فیلم جزو نوابغ به حساب می‌آید، اسمش در فهرست کلکسیون‌داران دنیای سینما به ثبت رسیده است؛ برای روشن شدن ذهن‌تان قبل از همه باید کمی درباره فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی صحبت کنیم. سال ۲۰۰۵ برتون با اقتباس از کتابی نوشته رولد دال به اسم «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» یک فیلم فانتزی و البته کمی ترسناک ساخت که در آن جانی دپ نقش اول را بازی می‌کرد. قصه درباره پسربچه فقیری به اسم چارلی است که متوجه می‌شود می‌تواند بخت خودش را در یک کارخانه شکلات‌سازی بیازماید و برنده بلیت طلایی شود. در این کارخانه آبشار کوچکی بود که موجوداتی به اسم اومپالومپا که در واقع کارمندان کارخانه‌ بودنددر آن زندگی می‌کردند. اما زمانی که فیلم تیم برتون به پایان رسید او دست به کار عجیبی زد. از آنجا که می‌دانست بعد از این فیلم، دیگر از این موجودات کوچک استفاده‌ای نمی‌شود آنها را به خانه‌اش برد تا کنار همسر و فرزندش زندگی کنند. به این ترتیب اومپالومپاها به خانه تیم برتون آمدند تا کنار بقیه یادگاری هایی که او از فیلم هایش دارد قراربگیرند. این کارگردان همیشه از هرکدام از ساخته هایش، یک یادگاری برمی دارد. هلنا بونهام همسر برتون که در تمام فیلم‌های او به ایفای نقش پرداخته است در خصوص این کار جالب می‌گوید: «ما اشیای هیولامانند زیادی در خانه‌مان داریم، حتی درخت کریسمس‌مان هم با وسایل عجیب و غریب تزئین می‌شود اما تلوتلو خوردن اومپالومپاها در قسمتی از خانه‌مان هنوز برایمان عجیب و غریب است. کودکان ما با این موجودات خوب کنار آمده‌اند اما پرستارشان هنوز وقتی آنها را می‌بیند دستپاچه می‌شود.»

آنجلینا جولی: چاقو
شاید تعجب کنید اما بین همه بازیگران زن و چهره‌های معروفی که به جمع‌آوری کیف و کفش و زیورآلات علاقه نشان می‌دهند و کلکسیونی گرانقیمت از انواع و اقسام این وسایل دارند، آنجلینا جولی مدتی به جمع‌آوری مدل‌های مختلف چاقو مشغول بود. البته این کار را بیشتر تا قبل از به‌دنیا آمدن فرزندانش انجام می‌داد؛ چاقوهای کلکسیون جولی، متعلق به سال‌ها قبل هستند و پیدا کردن نمونه مشابه برای آنها کار آسانی نیست.

پنه لوپه کروز: چوب‌لباسی و لباس 
هر کس به یک چیزی علاقه دارد! علاقه یکی از بازیگران جوان و اسکاری‌ هالیوود هم به چوب‌هایی است که از آن لباس آویزان می‌کنند. مجموعه عجیب و غریبی که او از چوب‌لباسی‌ها دارد بیش از ۵۰۰ نوع مختلف است که هیچ‌کدام از آنها فلزی نیست. البته این ۵۰۰ چوب لباسی همه برای کلکسیونی است که او از لباس های مارک منگو دارد. اگر سری به کمد لباسهای او بزنید حسابی کلافه می شوید.

تام هنکس: ماشین تحریر قدیمی
بازیگر دوست‌داشتنی فیلم «فارست گامپ» علاقه عجیبی به ماشین تحریرهای قدیمی دارد و حاضر است برای به‌دست آوردن آنها از هر نقطه از دنیا، هر کاری که لازم است انجام دهد. او که به شکل دیوانه‌واری، دوست دارد تک‌تک این وسایل عتیقه را برای خودش داشته باشد، برای خرید یک ماشین تحریر ۵ دلاری از استرالیا هزینه ۸۵ دلاری حمل و نقل باکشتی را پرداخت کرد. او طی این سال‌ها بیشتر از ۱۵۰ ماشین تحریرجمع آوری کرد که ساخت آنها در سال ۱۹۳۰ متوقف شده است.

دمی مور: عروسک
با اینکه سال‌های زیادی از عروسک‌بازی بازیگری مثل دمی مور گذشته است اما او هنوز دست از خرید عروسک برنداشته است. این بازیگر مشهور که قرار است بزودی یک خانه دیگر برای نگهداری از عروسک‌هایش بخرد، سال ۱۹۹۶ آنها را در موسسه لویدز لندن با پرداخت مبلغ یک و نیم میلیون پوند بیمه کرد تا همیشه در امان بمانند. ماری اسموند هم بازیگر دیگری است که مثل دمی مور عادت به جمع کردن عروسک دارد. او که در حال حاضر ۷۰۰ نمونه عروسک دارد  در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرده دیگر دست از عروسک‌بازی  برداشته و تا همین جا کافی است.

کیفر ساترلند: گیتار
بازیگر معروف سریال ۲۴ که با ایفای نقش در این مجموعه توانست شهرتی جهانی به‌دست بیاورد، علاوه بر بازیگری به وادی موسیقی نیز علاقه‌مند است. او ۲۸ نوع گیتار کلاسیک و جدید مارک گیبسون دارد که در خانه‌اش با دقت نگهداری می‌شود. کیفر گاهی اوقات آنها را به استودیوهای ضبط می‌برد و کمی صدایشان را در می‌آورد تا خاکی که بین سیم‌هایشان مانده است بیرون بیاید.

جانی دپ: اسکلت پرندگان
یکی از بازیگرانی که همیشه با پوشش و حرف‌های خودش می‌تواند طرفدارانش را شگفت‌زده کند و همیشه سورپرایز دارد، جانی دپ است؛ بازیگر سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب علاوه بر مجموعه‌ای که از خفاش‌ها و حشرات دارد، در هر کجای خانه‌اش که قدم بزنی، اسکلت پرندگان را خواهی دید. او سالانه مبلغ زیادی از قراردادهای کاری‌اش را صرف خرید این وسایل می‌کند و حسابی از این مساله خوشحال است. البته او به خرید کت‌های کهنه هم علاقه‌مند است. یکی از معروف‌ترین کت‌هایی که او خرید متعلق به نویسنده‌ای به اسم جک کرواک است که ۱۰ دلار قیمت داشت.

جان تراولتا: هواپیما 
علاقه تراولتا به هواپیما از وقتی ۱۵ ساله بود شکل گرفت. زمانی که یکی از دوستان خانوادگی شان به خانه آنها آمد و یک بسته برایش هدیه آورد که باید قطعات آن را سر هم می‌کرد تا یک هواپیما بسازد. او این اتفاق را به خاطر سپرد و تصمیم گرفت علاوه بر خلبانی، تا جایی که می‌تواند هواپیمای بوئینگ جمع‌آوری کند.
معمولا افراد با جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ عدد از یک شی، برای خودشان کلکسیون می‌سازند، اما کلکسیون تراولتا با ۵ هواپیما خیلی گران و شیک به حساب می‌آید چرا که او یک زمین بزرگ مخصوص این هواپیماها نیز در خانه‌اش در فلوریدا دارد. این بازیگر مدتی قبل برای گرامیداشت یاد پسرش که در استخر خانه‌شان فوت کرد، یک جت به موزه‌ای در ایالت جورجیا اهدا کرد.  

کلودیا شیفر:پروانه
کلودیا شیفر بازیگر و مدل آمریکایی که سالهاست در این عرصه فعالیت
 می کند علاقه عجیبی به انواع و اقسام پروانه ها دارد. همانطور که درعکس می بینید او از داشتن این موجودات خوشرنگ و بامزه بسیار خوشحال است.

کد خبر 791219
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha