چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: کف‌زن بین‌المللی بعد از ورود به ایران، شگرد عجیبی برای سرقت‌هایش ابداع کرد؛ او ابتدا یک واحد پول به نام زیفو اختراع کرد

و سپس با معرفی خود به‌عنوان توریست، برای خرد کردن پول به سراغ طعمه‌هایش می‌رفت و از آنها سرقت می‌کرد.

مرد جوان که به‌نظر توریست یک کشور عربی می‌آمد بعد از ورود به پمپ بنزینی در شمال‌غربی تهران به سمت کارگری که مشغول کاربود رفت.

او که سعی می‌کرد وانمود کند زبان فارسی را متوجه نمی‌شود به هر زحمتی که بود به کارگر پمپ بنزین فهماند که می‌خواهد یک اسکناس 5 هزار تومانی را خرد کند و در قبالش پول زیفو بگیرد.

کارگر پمپ بنزین که از شنیدن پول زیفو تعجب کرده بود به او گفت ما چنین پولی در ایران نداریم، اما توریست عرب زبان پول‌هایی که مرد جوان در دست داشت را نشان می‌داد و با ایما و اشاره می‌گفت که پول زیفو داخل این پول‌هاست. کارگر جوان که حسابی گیج شده بود پول‌هایش را به دست او داد تا بفهمد پول زیفو چه شکلی است، اما توریست مرموز بعد از گرفتن پول‌ها نگاهی به آنها انداخت و بعد از پس دادن پول‌ها راهش را کشید و رفت.  توریست خارجی خیلی دور نشده بود که کارگر جوان متوجه کم شدن پول هایش شد. به سرعت آنها را شمرد و آنجا بود که فهمید، توریست جوان یک سارق کف‌زن بوده و بعد از گرفتن پول‌ها، تعدادی از اسکناس‌ها را سرقت کرده است.

با فاش شدن نقشه سارق کف‌زن، کارگر جوان شروع به داد و فریاد کرد و کارگران دیگر که متوجه ماجرا شده بودند، توریست قلابی را دستگیر کردند. دقایقی بعد با حضور ماموران کلانتری 140 باغ فیض در پمپ بنزین، سارق جوان بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

اعتراف به سرقت

متهم ابتدا مدعی بود تبعه یک کشور عربی است و برای مسافرت به تهران آمده است اما روز گذشته وقتی مقابل قاضی سیدسجاد منافی آذر قرار گرفت، راز سرقت‌هایش را فاش کرد.

او گفت: چند وقت پیش، بعد از سال‌ها سرقت و کف‌زنی در کشورهای دیگر از طریق مرزهای شمالی وارد ایران شدم و تصمیم گرفتم سرقت‌هایم را در اینجا ادامه دهم. برای این کار یک واحد پول خیالی به نام زیفو برای خودم انتخاب کردم، سپس چند دست لباس شیک خریدم و شروع به اجرای نقشه‌ام کردم.

من بعد از پوشیدن لباس‌های شیک، به سراغ طعمه‌هایم می‌رفتم و با نشان دادن یک اسکناس 5 هزار تومانی از آنها می‌خواستم آن را برایم خرد کنند و در عوض پول زیفو به من بدهند. آنها هم برای اینکه نشان دهند در بین پول‌هایشان، چنین پولی وجود ندارد، اسکناس‌هایی را که در اختیار داشتند به من می‌دادند و آنجا بود که نقشه‌‌ام را عملی می‌کردم.

من در حالی که وانمود می‌کردم مشغول دیدن پول‌ها هستم، با شگردی شبیه شعبده بازی که یادگیری مهارت آن در خانواده ما موروثی است، تعدادی از اسکناس‌ها را به روش کف زنی سرقت می‌کردم و سپس متواری می‌شدم.

بازپرس منافی آذر بعد از شنیدن اعترافات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار داد.

وی همچنین با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه، از شهروندانی که با این شگرد طعمه جهانگرد قلابی شده‌اند خواست برای طرح شکایت به دادسرای ناحیه 5 تهران واقع در فلکه دوم صادقیه، خیابان اباذر مراجعه کنند.

گفت وگو با کف زن بین المللی

  • چند سال است کف زنی می‌کنی و این کار را چگونه یاد گرفتی؟

یک سال و نیم است که کف زنی می‌کنم و این شگرد را از فامیل‌هایم که از مجرمان طایفه فیوج هستند یاد گرفتم. یک سال این کار را تمرین کردم تا یاد بگیرم.

  • برای عملی کردن نقشه سرقت چقدر وقت می‌خواستی؟

بعد از اینکه پول‌های طعمه‌هایم را می‌گرفتم چند ثانیه کافی بود تا بتوانم 15 برگ  اسکناس را سرقت کنم.

  • با کدام زبان‌های خارجی آشنایی داری؟

انگلیسی، ترکی استانبولی، روسی، عربی و فارسی.

  • بعد از ورود به ایران کجا‌ها کف زنی می‌کردی؟

بیشتر در غرب تهران، اما گاهی به پارک ملت، پارک جمشیدیه، شهرک هما، شهریار و شهرک غرب می‌رفتم.

  • کی به ایران برگشتی؟

3 یا 4 سال است به ایران برگشته‌ام.

  • زبان‌های خارجی را چطور یاد گرفتی؟

من در روسیه زندگی می‌کردم آنجا از هر کشور دوستی داشتم و از آنها یاد گرفتم.

  • طعمه‌هایت را چطور انتخاب می‌کردی؟

به سراغ افرادی می‌رفتم که فکر می‌کردم پول نقد زیادی همراه‌شان هست.

کد خبر 79135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز