سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار خرید واگن مترو با کمک دولت سیزدهم گفت: میزان اعتبار قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، ۸۷۰ میلیون دلار است که با توجه به افزایش تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه، هزینه آن به یک میلیارد دلار رسید.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی با تأکید بر اینکه اولویت شهرداری تهران تکمیل خطوط فعلی و سپس توسعه مترو است روز دوشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو بزرگترین قرارداد تاریخ متروی تهران محسوب می شود.

مهمترین نکاتی که هرمزی به خبرنگاران درباره آخرین وضعیت متروی تهران گفت، را بخوانید: 

*شهرداری تهران پیگیری قراردادهای مترو در خصوص تامین ۶۳۰ دستگاه واگن و همچنین اورهال قطارها است و در زمینه تعمیرات اساسی قطارها نیز با عقب‌ماندگی مواجه بودیم که از ابتدای امسال تا به امروز توانستیم ۱۲ رام قطار را اورهال کنیم و بازسازی کلی ۲۹ رام قطار دیگر را نیز تا پایان سال در دستور کار داریم.

* قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را بعد از هفت سال با کمک دولت به سرانجام رساندیم و این اتفاق مهم پس از تغییر دولت و مدیریت شهری با همت شهردار تهران و شورای شهر دوره ششم و نیز همراهی دولت سیزدهم رقم خورد.سال آینده، نخستین قطارها از محل این قرارداد تحویل شهرداری تهران شده و در خطوط مترو استفاده شود.

*برای خرید قطارهای مترو، دولت نزدیک به یک میلیارد دلار کمک کرده است، ت میزان اعتبار قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، ۸۷۰ میلیون دلار است که با توجه به افزایش تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه، هزینه آن به یک میلیارد دلار رسید.

*تا امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای تعمیرات قطارها هزینه شده و برای اورهال ۲۹ رام قطار تا پایان سال به حدود ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

*تا چند روز آینده، مشکل برق متروی پرند برطرف می‌شود و این خط که دولت، کمک خوبی برای تکمیل آن کرد و عمده‌ عملیات عمرانی و ساختمانی و تأمین تأسیسات و تجهیزات آن در یک سال گذشته انجام شد، بعد از ۱۲ سال آماده بهره‌برداری است.

*اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی متروی پرند ۲ هزار میلیارد تومان است که با کمک دولت و شهرداری تهران تأمین شده است، پیشرف پروژه متروی پرند به ۹۹ درصد رسیده است و برای بهره‌برداری از این خط آماده می‌شویم.

کد خبر 793104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهرداد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 1
    یک میلیارد دلار برای تعداد ۷۹۱واگن‌ها به قیمت حدود 63000000000 تومان برای هر واگن آنهم حتما وارداتی که نمیشه توی ایران ساخت
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    فقط تهران؟ کرج مترو شهری ندارد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    ای دل غافل
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    خبر خیلی خوبی است ولی تلاش شود تا حد امکان و به شرط رعایت استانداردها از توان شرکتهای داخلی و دانش بنیان هم کمک گرفته شود تا موجبات اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز هم فراهم شود.
  • DE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    با حرافی و گفتاردرمانی چیزی بهبود نمی یابد ، هر وقت اجرایی شد بفرمایید
  • مالک AU ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    این اعتبار از همون پول های ازاد شده است
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    از محل درامد اخذ جرایم از متخلفان در معبر شهید نواب صفوی که بسیار خطا کاری و تخلف مشاهده شده می توان ایستگاه های جدید اتوبوس بی ار تی در معبر حکیم نظامی اصفهان و مسیر فوق احداث نمود.