یکی از مواردی که توجه همه مردم را بهخود جلب کرده مسئله عملکرد شرکت ارتباطات سیار است که به یک نیاز عمومی و روزمره مردم تبدیل شده است.
کیفیت خدمات و هزینههایی که از مردم اخذ میشود مهمترین مسئلهای است که توجه افکار عمومی را بهخود جلب کرده است. برای آگاهی از روند تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران با علیاصغر یوسفنژاد، مخبر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفتوگو کردهایم.
- تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات در چه مرحلهای است؟
تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات براساس قانون مدتی است که آغاز شده است. در واقع در حال برنامهریزی و هماهنگی با نهادها و دستگاههای مربوطه برای کار تحقیق و تفحص هستیم. این کار با انتخاب هیاترئیسه و اعضای کمیته تحقیق و تفحص آغازشده و کمیتههای تخصصی مربوطه و کارشناسان لازم برای انجام کار نظارتی مجلس در حال انجام است.
- آیا تاکنون هیأت مربوطه در کار هماهنگی و برنامهریزی برای تحقیق و تفحص از مخابرات با مشکل و مانع خاصی مواجه شده است؟
هنوز با مانعی مواجه نشدهایم و همکاریها خوب بوده است و امیدواریم که بهطور منظم و با کمک دستگاههای مربوطه به نتیجه برسد.
- باتوجه به برخی مشکلات از جمله کیفیت خدمات مخابراتی و مواردی از جمله نحوه هزینه یا تعرفههای تلفن همراه و یا ودیعههای مردم که نزد مخابرات است هیات تعیین شده برای تحقیق و تفحص بر مورد خاصی تمرکز خواهد داشت؟
درحال حاضر اعضای کمیته تعیین شده براساس مصوبه مجلس و سرفصلهایی که بهطورکلی در طرح تحقیق و تفحص تصویب شده به بررسی عملکرد شرکت مخابرات در همه زمینههای مالی و خدماتی و غیره میپردازند.
برنامهریزیهایی که شده است بر موضوع خاصی متمرکز نیست. اما طی بررسیهایی که انجام خواهد شد اگر مورد خاصی که لازم به توجه و بررسی عمیقتر و مؤثرتری داشته باشد این موضوع بهطور ویژه در دستورکار هیات قرار خواهد گرفت.
هنوز تمرکز روی موضوع خاصی نیست و پس از انجام بررسیهای اولیه و مطالعه اسناد و مدارک است که میتوانیم در مورد موارد خاص تمرکز بیشتری داشته باشیم. بهطور قطع هرچه که توجه و دقت بیشتر هیات تحقیق و تفحص را نیازداشته باشد جدیتر پیگیری خواهد شد.
در نهایت گزارش تدوین شده مثبت یا منفی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد تا مردم در جریان مسائل قرارگیرند.