همشهری آنلاین: روند پذیرش شرکت‌های بیمه برای واگذاری به بخش خصوصی بسیار عقب تر از بانک‌ها است.

غلامرضا خلیل ارجمندی - یک عضو هیات مدیره شرکت بورس و اوراق بهادار - با بیان این مطلب به ایرنا گفت: تمام شرکت‌ها برای طی روند واگذاری به بخش خصوصی علاوه بر عبور از مراحل مختلف باید مدارک زیادی را آماده و به سازمان خصوصی‌سازی ارایه دهند.

وی اظهار داشت: با وجودی که مدت‌ها از آماده‌سازی مقدمات واگذاری سهام بیمه‌ها و بانک‌ها به بخش خصوصی می‌گذرد اما پذیرش بیمه‌ها هنوز به علت ناقص بودن مدارک بسیار عقب تر از بانک‌ها است.

این عضو هیات مدیره بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بیمه البرز برای واگذاری به بخش خصوصی باید امیدنامه شرکت را به سازمان بورس ارایه کند.

وی در خصوص وضعیت پذیرش دو بانک صادرات و تجارت نیز گفت: بانک‌های یادشده برای پذیرش در بورس باید علاوه بر ارایه گزارش سوددهی EPS بانک، تاییدیه بانک مرکزی را نیز به این سازمان ارایه دهند.

خلیل ارجمندی با بیان آنکه تاییدیه بانک مرکزی در خصوص بانک‌ها در زمان حاضر به بورس اوراق بهادار تهران ارایه شده است، اظهار داشت: با وجودی که بیشتر امور مربوط به واگذاری سهام بانک‌ها انجام شده اما جلسه پذیرش هیچ کدام از آنها تاکنون برگزار نشده است.

وی پیش‌بینی کرد: جلسه پذیرش بانک‌ها در هفته آینده برگزار و تاریخ درج و عرضه نیز مشخص شود. این عضو هیات مدیره بورس و اوراق بهادار ادامه داد: هر کدام از بانک‌ها که آمادگی بیشتری برای واگذاری داشته باشند سهامشان زودتر عرضه خواهند شد.

وی در پایان گفت: تاریخ دقیق عرضه سهام بانک‌های تجارت و صادرات توسط هیات مدیره بورس و اوراق بهادار تعیین خواهد شد.

کد خبر 79549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز