معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید هشدار داد.

وقوع رعدو برق بر فراز آتفشان خاموش

به گزارش همشهری آنلاین، امروز نوزدهم مهرماه سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی، روز چهارشنبه تا جمعه به ویژه در نیمه شمالی و مناطق غربی تهران بعضی از ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش قابل ملاحظه دما و نفوذ توده هوای سرد، آبگرفتگی و لغزندگی معابر، رخداد مه و تگرگ بسیار محتمل خواهد بود.

بشیری به شهروندان توصیه کرد: ضمن احتیاط در جاده‌ها از کوهنوردی و پرواز با چتربال و هواپیمای آموزشی اجتناب کرده و از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها از جمله حوزه آبریز کن و محور سولقان- امامزاده داود (ع) خودداری کنند.

معاون عمرانی فرمانداری تهران با تأکید به عدم جابجایی عشایر و چرای دام در ارتفاعات تصریح کرد: هشدارهای لازم جهت آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی داده شده است.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از کاهش شش تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان تهران خبر داد.

بر اساس این هشدار از پنجشنبه تا پایان شنبه دمای هوا در نیمه شمالی تهران به طور میانگین بین هشت تا ۱۲ درجه و در نیمه جنوبی تهران به طور میانگین بین شش تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

اثر مخاطره آمیز این شرایط شامل «رخداد تنش دمایی به ویژه در نیمه شمالی استان گاهی رگبار برف و وزش سوز باد در نواحی مرتفع کوهستانی، یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات بالادست» اعلام شده است.

کد خبر 796159
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha