مجموع نظرات: ۱
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

۳۴ سال پیش در لرستان یک قتل عام دستجمعی صورت گرفت که افکار عمومی را به شدت جریحه‌دار کرد. ۴ شرور خرم آبادی، ۹ عضو یک خانواده در نورآباد را به  طرز فجیع و هولناکی به قتل رساندند. ۲ شرور بلافاصله ۲۴ ساعت بعد از ارتکاب جنایت اعدام شدند.

اعدام قاتلان  کمتر 24 ساعت

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه کیهان در ۲۲مهر سال ۶۸، درباره این جنایت هولناک اینگونه نوشت:با پیگیری رئیس قوه قضائیه و مسئولان انتظامی و قضایی استان لرستان، ۲ نفر از قاتلان ۹ عضو یک خانواده در نورآباد ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، به دار مجازات آویخته شدند.

محمدرضا فراهانی بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی شهرستان خرم آباد  ضمن اعلام مطالب فوق، این جنایت را از جهاتی مانند قتل عام دستجمعی، بالا بودن تعداد قربانیان و قساوت قاتلان ذکر کرد و افزود: بر اساس دستور تلفنی آیت‌الله یزدی رئیس قوه قضائیه خطاب به حجت الاسلام مروج رئیس دادگاه کیفری یک خرم آباد مبنی بر تسریع در برخورد با افراد جانی و قاتلان ۹ عضو یک خانواده در نورآباد ۲ نفر از عاملان جنایت به نام‌های صادق و مراد به دار مجازات آویخته شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که دادگاه مستقل نورآباد فاقد قاضی است به اتفاق مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان خرم آباد به محل جنایت عزیمت کرده و روند قضایی با سرعت دنبال شد و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت از زمان ارتکاب جرم از مجموع ۵۰ نفر که در این رابطه دستگیر شده بودند. تعداد ۴ نفر آنان در نظر مظان اتهام جدی قرار گرفتند که در این میان صادق و مراد که ارتکای جرمشان به اثبات رسیده بود اعتراف کردند که ۹ نفر را به طرز فجیع و هولناکی به قتل رسانده‌اند.

اینها بدون اعتراض به حکم و رای قضایی اعدام خود را پذیرفتند که در محل ارتکاب جرم و در ملا عام از حضور اقشار مختلف مردم نور آباد به دار آویخته شدند و به منظور عبرت گرفتن دیگر افراد شرور معدوم شدگان ساعت‌ها  بر بالای چوبه دار در معرض دید عموم قررا گرفتند.

وی افزود: ۲ نفر دیگر از متهمان این جنایت به نام‌های عطا و نظر که شغل آنها قصاب و کشاورز بود، تحت پیگرد قانونی قرار دارند و باجدیت و سرعت تمام قانون در مورد آنان اعمال می‌شود.

فراهانی در خاتمه با اشاره به وجود جرائم خشن و فوق‌العاده زیاد در لرستان و کمبود کادر قضایی برای تامین نیروی مورد نیاز به منظور جلوگیری از این گونه فجایع از مقامات کشور استمداد طلبید.
 

کد خبر 796209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارس IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    کاش کل دزدها و معتادان و جیب لرها و زورگیرها اعدام بشن .