پدیده گرد و غبار از چهارشنبه هفته گذشته (19 مهر) در برخی مناطق استان کرمان شروع شد و میزان غلظت آلایندگی‌ آن در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید. چنانکه به دلیل بروز گرد و غبار، فعالیت مدارس سیرجان صبح شنبه 22 مهر با ۲ ساعت تاخیر آغاز شد. همچنین مدارس شهرستان جیرفت نیز تعطیل شد.

هجوم ریزگردها از ترکمنستان به ایران

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان در این باره به همشهری گفت: «به دلیل افزایش غلظت آلایندگی در هوا، مدارس دو شهرستان استان کرمان تعطیل شد.» حمید سالخورده ادامه داد: «البته این هم تصمیمی بود که ستاد مدیریت بحران سیرجان و جیرفت گرفتند تا سلامت دانش‌آموزان به خطر نیفتد.»

لغو پروازها

در عین حال، به دلیل کاهش شعاع دید 2 پرواز فرودگاه بین‌المللی کرمان با تاخیر انجام شد. به گفته مدیرکل فرودگاه های استان کرمان، پرواز ایرباس ۳۱۰ شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز ۱۰۵۳ که مقرر بود ساعت ۲۳:۴۰ جمعه 21 مهر از تهران به سمت کرمان پرواز کند، انجام نشد و ساعت ۹:۴۷ دقیقه صبح شنبه از فرودگاه مهرآباد به مقصد کرمان انجام شد. علی جزینی‌زاده عنوان کرد: «پرواز شماره ۱۱۲۴ کرمان - بغداد متاثر از پرواز 10:53 شامگاه جمعه که انجام‌ نشد نیز تاخیر داشت. این پروازها از مقصد تهران به کرمان و نیز از کرمان به مقصد بغداد بود.»

گرد و غبار تا پایان هفته

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان اعلام کرد پدیده گردوغبار امروز یکشنبه 23 مهر در کرمان ادامه دارد و تا دو روز آینده هوا ناسالم است. حمیده حبیبی گفت: «اکثر مناطق استان با گردوغبار درگیر هستند اما در شمال، غرب و شرق استان بویژه کهنوج تراکم بیشتری دارد.» مدیر اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره شرایط برخی از مناطق این استان گفت:‌ «عصر شنبه از غلظت آلایندگی‌ها کاسته شد. البته در هفته جاری کرمان با ریزگردها مواجه است، اما غلظت آلایندگی‌ها مانند روز جمعه نخواهد بود و میزان آلایندگی‌ها کمتر خواهد شد.» اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان اعلام کرد: «با توجه به شرایط جوی، افراد به ویژه کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضای باز در مدت زمان طولانی خودداری کنند و فعالیت ورزشی سنگین انجام ندهند.» به گفته مدیر اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان، در هفته جاری از شدت غلظت آلایندگی‌ها کاسته شده و در برخی مناطق استان به دلیل بارش باران وضعیت هوا سالم خواهد شد.

کد خبر 797118
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha