شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

در اغلب فروشگاه‌ها به خصوص فروشگاه‌های مبلمان و لوازم خانگی رسم بر این است که مشتری پس از خرید و دریافت فاکتور جنس در صورت پشیمان شدن باید مبلغی را به عنوان خسارت مرجوع کردن جنس به فروشگاه بپرازد.

این درحالی است که معمولا این قانون در مورد فروشندگان صدق نمی‌کند. به عنوان مثال گاهی اتفاق می‌افتد که مشتری جنسی را انتخاب کرده و آن را بیعانه می‌کند اما هنگامی که جنس به دست مشتری می‌رسد، مشخص می‌شود که سفارش مشتری نیست یا اینکه فروشگاه در آخرین دقایق اعلام می‌کند جنس مورد نظر خریدار را موجود ندارد.

به این ترتیب هم وقت مشتری تلف می‌شود و هم برنامه‌ریزی او در مورد جنس خریداری شده از بین می‌رود. خوب است که در این مورد به نحوی خسارت وارد شده به مشتری جبران شود تا تنها کفه ترازو به نفع فروشنده سنگین‌تر نباشد.

شب‌های شهر

شب‌ها تهران خلوت است و خبری از ترافیک و شلوغی خیابان‌ نیست. اما خب این خلوتی دلیل خوبی نیست که شهروندان برای گشت و گذار به خیابان‌ها بیایند؛ تعدادی از شهروندان این خیابان‌ها را با پیست‌های اتومبیلرانی اشتباه می‌گیرند و با سرعت بسیار زیاد و بدون توجه به خودروهای دیگر در خیابان‌ها رانندگی می‌کنند.

معمولا هم هر هنرنمایی‌ای از سوی یکی از رانندگان، با واکنش یک راننده ماجراجوی دیگر همراه می‌شود و دیدن چند خودرو که درخیابان‌های شهر با هم مسابقه‌ گذاشته‌اند امری عادی به شمار می‌آید. اما این تمام ماجرا نیست؛

شب‌ها حتی افرادی که این رانندگان بی‌توجه را به باد انتقاد می‌گیرند هم اسیر وسوسه تخلف می‌شوند. کافی است خیابان به اندازه کافی خلوت باشد تا همین افراد در کمال آسودگی خیال چراغ‌قرمز‌ها را رد کنند یا در خیابان‌های یکطرفه در خلاف جهت حرکت کنند.

احتمالا باید در تهران 24 ساعته افسرهای راهنمایی و رانندگی حضور داشته باشند.

شهروندان امدادگر

وقتی که در خیابانی از شهر تصادفی روی می‌دهد اولین کسانی که باید در صحنه تصادف حاضر باشند نیروهای امدادی و پلیس هستند، اما در تهران شهروندان گاهی خود را هم مامور امداد می‌دانند و هم پلیس. در تصادف‌هایی که در شهر رخ می‌دهد معمولا رهگذران گاهی بدون این که بتوانند کمکی به مصدومان بکنند در محل تصادف تجمع می‌کنند و وضع را از آنچه که هست بدتر می‌کنند.

بدتر از این رانندگانی هستند که خودروهای خود را در خیابان‌ها رها می‌کنند و خود را به صحنه تصادف می‌رسانند تا تماشاچی باشند. همه این‌ها باعث می‌شود نیروهای امدادی و پلیس دیرتر به صحنه برسند و حتی وقتی هم که به صحنه می‌رسند در ازدحام تماشاچیان دچار مشکل شوند.

در صورتی هم که تصادفی در بزرگراه روی دهد هر دو مسیر دچار ترافیک سنگین می‌شود. این ترافیک در مسیری که در آن تصادف روی داده است طبیعی است اما در مسیر مقابل، ترافیک به خاطر توقف رانندگان کنجکاوی است که بدون توجه به ترافیکی که به راه‌انداخته‌اند به تماشای صحنه تصادف در مسیر مقابل نشسته‌اند.

بحران کاغذ

هرچند مصرف کاغذ عابربانک‌ها در مقایسه با بسیاری از بخش‌های دیگر بسیار ناچیز است اما به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها هم هرازگاهی با بحران کاغذ مواجه می‌شوند و به خصوص در روز‌های تعطیل این مشکل شایع‌تر است.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که هنگام مراجعه به چند عابر بانک مستقر در خیابان‌های شهر با این هشدار مواجه شده‌اند که عابربانک فاقد کاغذ رسید است.

این در حالی است که برخی از عابربانک‌ها علاوه بر تمام شدن کاغذ رسید فرمان نمایش موجودی روی صفحه نمایشگر را هم اجرا نمی‌کنند. انتظار می‌رود در مورد تعویض بموقع رول کاغذ رسید عابربانک‌ها دقت بیشتری صورت‌ گیرد تا دست‌کم یکی از مشکلات مرتبط با
سرویس دهی این دستگا‌ه‌ها از بین برود.

کد خبر 79868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز