چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

قطر در مالکیت توپ ۶۱ به ۳۹، در تعداد پاس ۵۹۶ به ۳۷۳، در تعداد شوت ۱۹ بر ۲ و در شوت‌های داخل چارچوب ۶ بر صفر مغلوب ایران شد

کی‌روش

همشهری آنلاین- تیم ملی ایران در مصاف با قطر بر خلاف بازی قبلی نمایش خوب و متعادلی داشت. شاگردان قلعه‌نویی در مسابقه قبلی در حالی اردن را شکست دادند که امید گل اردنی‌ها بیشتر از تیم ملی ایران بود. اما در مقابل قطر، سفیدپوشان ایران به امید گل ۲.۱۵ رسیدند در حالی که امید گل حریفشان فقط ۰.۰۵ بود. قطر مثل همه بازی‌هایی که تحت هدایت کارلوس کی‌روش انجام داده نمایشی ضعیف با حفره‌های دفاعی فراوان داشت. قطر با کی‌روش طی ۹بازی قبلی ۱۲گل خورده بود و در این بازی ۴گل به این آمار اضافه کرد.

این تیم در مالکیت توپ ۶۱ به ۳۹، در تعداد پاس ۵۹۶ به ۳۷۳، در تعداد شوت ۱۹ بر ۲ و در شوت‌های داخل چارچوب ۶ بر صفر مغلوب ایران شد. اختلافی فاحش که به‌خصوص در تعداد شوت‌ها حاکی از برتری مطلق ایران مقابل این حریف قدیمی است. نتیجه این برتری، بهترین برد تاریخ ایران در مقابل قطر بود که با اختلاف ۴گل رقم خورد. همچنین بررسی نفر به نفر بازیکنان در سایت متریکا نشان می‌دهد بهترین بازیکن این میدان محمدحسین کنعانی‌زادگان بوده که بعد از مصدومیت پورعلی‌گنجی در نیمه دوم به زمین آمد اما با ۲ضربه سر ۲گل زد و یک پاس کلیدی هم داد تا به نمره درخشان ۸.۴۰ برسد.

بعد از او نفرات دوم و سوم ایران مدافعان چپ و راست تیم ملی بودند که هر کدام ۲بار پاس گل دادند. میلاد محمدی با نمره ۸.۳۹ و رامین رضاییان با نمره ۸.۳۳ به ترتیب دوم و سوم شدند و حتی بالاتر از ۲گلزن بعدی ایران یعنی جهانبخش و آزمون قرار گرفتند. علیرضا جهانبخش با نمره ۸.۰۶ چهارمین بازیکن برتر زمین بود اما سردار آزمون با نمره ۷.۴۴ پنجم نشد و پایین‌تر از مهدی طارمی (۷.۷۵) و سعید عزت‌اللهی (۷.۵۴) قرار گرفت. نکته عجیب اینکه در امتیازات متریکا تنها بازیکن ایران که نمره ضعیف و زیر ۷ گرفت علیرضا بیرانوند بود. دروازه‌بان تیم ملی با وجود ثبت کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه‌اش با نمره ۶.۶۷ پایین‌ترین نمره را در جمع سفیدپوشان داشت. ضعیف‌ترین بازیکن زمین هم همتای بیرانوند در دروازه تیم ملی قطر بود که بعد از دریافت ۴گل به نمره بسیار ضعیف ۴.۸۱ رسید. در تیم ملی قطر، هیچ بازیکنی به نمره ۷ نرسید، نمره ۵بازیکن این تیم زیر ۶ بود و بهترین بازیکن آنها یعنی اکرم عفیف نمره ۶.۸۶ داشت. این یک نمایش بسیار ضعیف و ناامیدکننده از تیم کی‌روش بود که رسانه‌های قطری را هم به واکنش واداشت و انتقادات فراوانی را برانگیخت.

کد خبر 798922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha