کم‌حوصلگی و بی‌صبری، آفتی است که به جان کسانی افتاده که بیش‌تر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. این گروه حوصله‌ی تماشای فیلم‌های بلند با روایت‌های داستانی طولانی را نداردن. شاید به همین دلیل است که فیلم‌های کوتاه، در این روزها رونق گرفته‌اند.

پروانه‌ها

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: جشنواره‌ی اصفهان، فیلم کوتاه «ده سالگی» به کارگردانی «فاطمه جعفری را شایسته‌ی دریافت پروانه‌ی زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی این دوره دانست. برنده‌ی این جایزه بیان کرد که گروه او برای ساخت این اثر کوتاه، زحمات فراوانی کشیده‌اند و دریافت این جایزه، به معنی دیده‌شدن این تلاش‌هاست.

فاطمه جعفری درباره‌ی فضای جشنواره هم گفت: «متأسفانه تنها در روزهای پایانی جشنواره حضور داشتم؛ اما شور و شوق برگزاری آن را هم در سطح شهر و هم در فضای رویداد میان بچه‌ها و فیلمسازان شاهد بودم که بسیار می‌تواند به فضای سینمای کودک و نوجوان کمک کند.»

این پویانمایی کوتاه،  داستان پدر و پسری را روایت می‌کند که در یک جنگل زندگی می‌کنند. پدر، شکارچی است و از آن‌جا که پسرش در طول روز تنهاست، برای سرگرم کردن او، یک مرغابی زنده را برای او به خانه می‌برد و همین مرغابی، باعث تغییر نگرش پسر نسبت به محیط اطراف و ماجرای مرگ و زندگی می‌شود.

این اثر، یک پویانمایی ۱۸ دقیقه‌ای است که با تکنیک استاپ‌موشن ساخته شده‌است و در حقیقت یک کار عروسکی هم محسوب می‌شود. تهیه‌کننده این کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کد خبر 799320
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha