38 سال پیش در چنین روزی اعضای باند پارتی‌بازی و رشوه‌خواری در هواپیمایی جمهوری اسلامی دستگیر شدند. اعضای این باند چگونه از راه پارتی‌بازی پول‌های هنگفت به جیب زدند؟

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: 30 مهر 63، روزنامه اطلاعات در صفحه 17 در این‌باره اینگونه نوشت:چندی قبل یک شبکه کلاهبرداری، رشوه‎خواری، سواستفاده، پارتی بازی در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کشف شد و تعدادی از کارمندان هواپیمایی و تعدادی دلال و سودجو دستگیر شدند.

حجت الاسلام قاسمی بازپرس شعبه 21 دادسرای عمومی تهران در یک گفت‌وگوی اختصاصی در این زمینه به خبرنگار اطلاعات گفت: 3 نفر از کارکنان هواپیمایی به اتهام سواستفاده و پارتی‌بازی دستگیر شده‌اند. یکی از دستگیر شدگان سرپرست قسمت امور اداری و پرسنلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که با پارتی‌بازی و برخلاف ضوابط، برای دوستان و آشنایان خود  بلیط می‌گرفته و جا رزرو می‌کرده است.

وی در حالی‌که یکی از مسافران با گذرنامه‌اش عازم خارج کشور بود، با پارتی بازی برایش جا رزرو کرده و بدون ارائه گذرنامه بلیط برایش صادر شد. 
گیرنده بلیط گفت: اگر به او مراجعه نمی‌کردم 100 درصد نمی‌توانستم بلیط برای سفر آمریکا تهیه کنم.

بازپرس شعبه 21 دادسرای عمومی تهران افزود: متهم اعتراف کرد که با پارتی‌بازی تا کنون 40 تا 50 اسم جهت تهیه بلیط برای مسافرت به خارج از کشور و تعدادی هم برای داخل کشور ( برای دوستانش) به کامپیوتر داده است.

یکی دیگر از دستگیر شدگان اعتراف کرد برای اینکه 4 ماه زمان مراجعه یکی از دوستان خود را جلو بیندازد، روی بلیط هواپیما که ارزش پرواز نداشته « استیکر» را چسبانده است.

یکی دیگر از متهمین بلیط آموزشی را که هیچگونه ارزشی نداشته را با همکاری یکی دیگر از متهمین پرکرده و مبلغ بلیط را حدود 24 هزار تومان به مقصد آمریکا آماده می‌کند و در اختیار یکی از خانم‌ها که ظاهرا کارمند یا دانشجو بوده است می‌گذارد و از این طریق کلاهبرداری می‌کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: پرونده شبکه رشوه‌خواری، پارتی‌بازی و جعل اسناد در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.


 

کد خبر 799714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha