معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امیدواریم بتوانیم از تکنولوژی نسل جدید ترامواها در تهران استفاده کنیم، درباره اتوبوس‌های برقی نیز این موضوع را از امروز-یکشنبه- در دستور کار و پیگیری قرار خواهیم داد.

محسن هرمزی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با واگن‌هایی که قرار است تا سال آینده از چین وارد کشور شوند، گفت: این واگن‌ها قرار است بر ظرفیت فعلی متروی تهران اضافه شوند. متروی تهران دوبرابر ظرفیت فعلی، نیازمند واگن است، ما برای محقق ساختن این هدف علاوه ‌بر خرید واگن، تأمین واگن‌های اورهال را هم در دستور کار قرار دادیم، این واگن‌ها، نسل جدید هستند.

او افزود: از سال ۲۰۲۰ به بعد شرکت‌های واگن سازی در دنیا، به‌سمت واگن‌های جدید رفته‌اند ما نیز در این قرارداد از این قاعده مستثنی نیستیم و به‌سمت دیجیتال کردن سیستم‌ها- چه سیستم‌های کنترلی و چه سیستم‌های عملکردی- رفته‌ایم، قطارها کاملا دیجیتال شده‌اند، به‌لحاظ امنیت نیز چون قطارها از نسل جدیدند؛ از لحاظ عملکرد، ترمز و موتور  مطابق استانداردهای جدید دنیا هستند.

هرمزی در رابطه با تفاوت واگن‌های وارداتی با واگن‌های ایرانی، گفت: تفاوت این قطارها با واگن‌های ساخت ایران، این است که واگن‌های سری قدیمی که در ایران مونتاژ می‌شد؛ نسل قدیم واگن‌ها بودند اما واگن‌های سری جدید کاملا بدنه آلومینیومی دارد، سیستم‌هایشان دیجیتال است، در این واگن‌ها استانداردهای سیلفر نیز رعایت می‌شوند. واگن‌های جدید به دلیل بدنه آلومینیومی، سبک هستند و همچنین طراحی آنها کاملا به‌روز و جدید شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره برنامه اضافه شدن تراموا به پایتخت، توضیح داد: از نظر ظاهری، قطارهای کاملا مدرن با رعایت حداکثری مسافر را داریم و این قطارها را در خطوط جدید مترو و خطوط قدیمی می‌توان به کار گرفت که بسته به میزان ترافیک خط و سرفاصله‌هایی که در آینده معین خواهیم کرد، استفاده خواهند شد. برای تراموا امروز بازدید از یک کارخانه را در برنامه داشتیم.

او ادامه داد: این کارخانه نسل جدیدی از ترامواها را تولید می‌کنند. ترامواهای چرخ لاستیکی که مشابه ربات‌های مسیریاب، کاملا در یک مسیر از پیش تعیین‌شده و خط‌کشی‌شده حرکت می‌کنند و دیگر نیازی به به‌روزرسانی ندارند. ما از این نسل واگن‌ها بازدید کرده‌ایم. این واگن‌ها در شهر ابوظبی استفاده می‌شوند و از سال ۲۰۱۸ به بعد این تکنولوژی درحال بهره‌برداری است و در دنیا به‌جز چین، کشورهای ابوظبی و مالزی از این نسل واگن‌ها استفاده کرده‌اند.

هرمزی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از تکنولوژی نسل جدید ترامواها در تهران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: درباره اتوبوس‌های برقی نیز این موضوع را از امروز در دستورکار و پیگیری قرار خواهیم داد. یکی از موضوعات جدی دقیقا همین اتوبوس‌های برقی است و بازدیدها از امروز انجام می‌شود. امیدوارم در این باره به توافق و خرید خوبی برسیم.

رایزنی با چین برای نسل جدید تراموا | هرمزی: از یک کارخانه تولید تراموا در چین بازدید کردیم

رایزنی با چین برای نسل جدید تراموا | هرمزی: از یک کارخانه تولید تراموا در چین بازدید کردیم

رایزنی با چین برای نسل جدید تراموا | هرمزی: از یک کارخانه تولید تراموا در چین بازدید کردیم

کد خبر 800064
منبع: فرهیختگان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha