رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا آخرین جزییات مربوط به طرح کاهش خدمت سربازی را تشریح کرد.

سردار تقی مهری

 به گزارش همشهری آنلاین،  سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص کاهش خدمت سربازی اظهار داشت: در راستای طرح تحول خدمت سربازی و اجرای عدالت برای همه سربازانی که در مناطق گوناگون کشور خدمت می‌کنند با تهیه و پیشنهاد طرحی توسط ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا، مدت خدمت سربازی برای تمامی سربازان نیروهای مسلح سه ماه کاهش پیدا کرد.

حداقل خدمت سربازی از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش پیدا کرد

وی افزود: سربازان ما به صورت بومی و غیربومی با مأموریت‌های مختلفی در مناطق گوناگون کشور در حال انجام خدمت هستند. از جمله مناطق عملیاتی، مناطق محروم، بد آب و هوا و یا مراقبت از مرز را به عهده دارند. در حال حاضر حداقل خدمت سربازی از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش پیدا کرده است. البته ما هم اکنون خدمت ۱۵، ۱۸ و ۲۱ ماهه هم داریم. برای کسانی که در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه خدمت سربازان غیر بومی هم از ۲۱ ماه به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرد. ابلاغیه آن توسط ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته ابلاغ و امروز ارسال شد.

مدت خدمت سربازان امریه همان ۲۴ ماه است

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: همه سربازانی که به صورت امریه در دستگاه‌های غیرنظامی مشغول به خدمت می‌شوند، همچنان مدت خدمت آنان ۲۴ ماه است. ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی آنان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد، سرباز بومی و خدمت آن ۲۱ ماه است. چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند و مدت خدمت آن ۱۸ ماه است.

کسورات سربازان همچون گذشته محاسبه می‌شود

تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به این سوال که کسورات مثل گذشته محاسبه می‌شود یا نه، گفت: تمامی کسری‌ها برای متأهلین دو ماه، فرزند اول سه ماه و فرزند دوم ۴ ماه در نظر گرفته خواهد شد و این کسورات به قوت خود باقیست.

او در پایان ضمن تاکید به اتمام خدمت سربازی بیشتر از ۲۱ ماه عنوان کرد: کسانی که از ابتدای آبان ماه دارای خدمت سربازی بیش از ۲۱ ماه هستند، می‌توانند با مراجعه به واحدهای مربوطه در قسمت نیروی انسانی، سیر مراحل تسویه حساب خود را انجام دهند.

کد خبر 800223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 1
    یعنی ما که سرباز بومی هستیم و تو مناطق محروم هم همون؟
  • مادر IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    3 1
    اگه شامل پسرم بشه خدا را شکرمی گوییم واز تمام مسولان ورییس ناجا تشکر میکنم
  • پسر هوشیار IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    4 3
    اینکه چیزی نیست حقوقم ازسال بعد به مدت ده سال ثابت میشه به احتمال زیاد مگه اینکه ترامپ بشه رئیس جمهور آمریکا!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    4 0
    الان وقت این حرفهاست چرا همه رامعاف از خدمت نمیکنید !!!!!!!
  • سربازی اجباری IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 2
    نزدیک چهار میلیون مشمول سربازی در این کشور تقریبا جمعیت قطر چهار میلیون جوانی که از همه حقوق کشور محرومند نه میتونن تحصیل کنن یا مدرکشون بگیرن نه حق اشتغال در سازمان ها و ادارات نه جواز کسب نه بیمه بیکاری نه وام نه گواهینامه پایه یک ...
  • ناشناس BR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    لطفا عادلانه و با حق این قانون رو تصویب کنید
  • امیر IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 1
    چرا معافیت دو فرزندی 35 سال که دو ماه قبل که مسولین گفتند هیچی نمیگن کی میخوان به فکر سن بالا باشند
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام تو را به خدا وتکیه بر شرف و وجدان خانه های 20متری برای من که مجرد هستم . دولت ایران بسازد.واینکه قیمت اجاره خانه از 8میلیون تومان در شهر گلپایگان کمتر نیست .شورای عالی کار حقوق کارگران را چرا ترمیم نمیکند؟متشکرم از شما خدانگهدارتان و اینکه افرادی که دعا واکن هستند ماهی 50میلیون تومان از مردم کلاهبرداری می‌کنند وفرارمالیاتی میکنند