سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
۱ نفر

رژیم صهیونیستی در شلیک به خودی و اشتباهات نظامی یدطولایی دارد، ‌حال می‌خواهد شلیک سرباز به سرباز باشد یا هدف قرار دادن تسلیحات خودی.

ارتش اسرائيل

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «شلیک اشتباه» پدیده مرسوم در میان نظامیان صهیونیستی است، ‌حال می‌خواهد شلیک سرباز به سرباز باشد یا هدف قرار دادن جنگنده‌ها، پهپادها یا بالن‌های خودی توسط گنبد آهنین و سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت. قوی‌ترین ارتش خاورمیانه ـ به‌زعم خود ـ  فهرست بلندی از اشتباهات مرگبار نظامی دارد. این در حالی است که این روزها ارتش صهیونیستی ادعای آمادگی حداکثری دارند و در نتیجه کشتار در غزه، گمان می‌کند که دست برتر را از آن خود کرده‌اند. در این گزارش، به برخی از اشتباهات فاحش ارتش صهیونیستی در این حوزه می‌پردازیم.

خودزنی صهیونیست‌ها در قلقیلیه

14 اکتبر 2023

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت فاش کرد یک افسر ارتش در نزدیکی قلقیلیه کشته شده است. به نوشته این روزنامه، افسر اسرائیلی به اشتباه به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم‎صهیونیستی به هلاکت رسید.

13 اکتبر 2023

ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد یک افسر نیروی ذخیره در جریان عملیات تعقیب فلسطینی‌ها در کرانه باختری به‌دلیل شلیک  اشتباه سربازان اسرائیلی جان خود را از دست داده است. در این علملیات ضدفلسطینی یک نظامی صهیونیست دیگر هم به شدت مجروح شد.

شلیک موشک به سوی فلسطین اشغالی

12 اکتبر 2023

سامانه پاتریوت به اشتباه در شمال فلسطین اشغالی فعال شد و اقدام به شلیک موشک کرد. منابع عبری زبان به تلفات و خسارت احتمالی این حمله هیچ اشاره‌ای نکردند.

تیراندازی به شهرک‌نشین صهیونیست

23 ژوئن 2023

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اشتباه به سمت یک شهرک‌نشین زن صهیونیست در ایست بازرسی زعتره در جنوب نابلس تیراندازی کردند. منابع عبری‌زبان گزارش دادند نظامیان گمان می‌کردند که او یک زن فلسطینی است.

هدف قرار دادن یک نظامی خودی در النقب

27 ژوئن 2023

ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد یکی از سربازانش در پادگانی در النقب اشغالی حین تمرینات نظامی به اشتباه هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. به‌دنبال این حادثه، تمرینات نظامی پادگان متوقف شد.

سرنگون کردن پهپاد خودی

13 می 2023

سخنگوی ارتش اعلام کرد نیروهایش به اشتباه یک فروند پهپاد خودی را در نوار مرزی غزه سرنگون کردند. سخنگوی ارتش با اذعان به این اشتباه گفت که درباره دلیل این واقعه تحقیقات انجام خواهد شد.

قتل و مجروح کردن 2شهرک‌نشین

14 نوامبر 2022

یک شهرک‌نشین صهیونیست در شمال تل‌آویو به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی کشته شد. پلیس رژیم‎صهیونیستی به گمان اینکه این شخص فلسطینی است و قصد حمله با سلاح سرد را دارد، به سمت او تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی، یک صهیونیست دیگر نیز زخمی شد.

مجروح شدن نظامی به ضرب گلوله خودی

چهارم اکتبر 2022

منابع عبری زبان از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در شمال شرق رام‌الله به ضرب گلوله نیروهای خودی خبر دادند. به‌گفته این منابع، در تیراندازی صیونیست‌ها به سوی خودروی فلسطینی، یک نظامی اسرائیلی به اشتباه هدف قرار گرفت و مجروح شد.

کشته شدن شهرک‌نشین اسرائیلی

10 آوریل 2022

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یک شهرک‌نشین در ورودی شهر عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی قصد دزدیدن سلاح یک نظامی زن را داشته که نظامیان به گمان فلسطینی بودنش، او را هدف قرار داده و کشتند.

شلیک اشتباهی گنبد آهنین!

21 آوریل 2022

رسانه‌های عبری‎زبان گزارش دادند که سامانه گنبد آهنین برای مقابله با گلوله‌های ضدهوایی مقاومت که به اشتباه آن‌ها را راکت تشخص داده، ده‌ها تیر موشک شلیک کرده است.

شلیک دو صهیونیست به یکدیگر

13 ژانویه 2022

سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی از کشته شدن 2نظامی اسرائیلی در نزدیکی اریحا خبر داد. این نظامیان در جریان عملیات تامین و تفتیش در نزدیکی پایگاهی در منطقه وادی‌الاردن به اشتباه به سمت یکدیگر تیراندازی کرده و هر 2 کشته شدند.

هدف قرار دادن پهپاد خودی با گنبد آهنین

25 می 2021

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین در جنگ علیه غزه در آن سال، یک پهپاد خودی را به اشتباه ساقط کرده است.

مجروح کردن نیروی خودی در شیخ جراح 

16 می 2021

رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی گزارش داد که پس از اجرای عملیات در محله شیخ جراح، یکی از نیروهای پلیس به اشتباه به سمت یک پلیس دیگر تیراندازی کرده و او را زخمی کرده است.

ساقط کردن بالن نظامی خودی

12 می 2021

جنگنده‌های اسرائیلی به اشتباه یک بالن نظامی خودی را در نزدیکی منطقه ایرز در شمال نوار غزه هدف قرار داده و ساقط کردند.

گاف بزرگ ارتش

مارس 2021

روزنامه هاآرتص فاش کرد فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل نقشه‌ای مراکز انجام تست کرونا برای نظامیان را منتشر کرده و با این کار موقعیت پایگاه‌های فوق سری نیروی هوایی، سازمان اطلاعات و دیگر سرویس‌های نظامی و امنیتی را فاش کرد.

خودزنی در شلیک به شهرک اشکول

12 اگوست 2020

یک فروند بالگرد ارتش در جریان حملات نظامی علیه غزه به اشتباه موشکی را به سمت شهرک صهیونیست‌نشین اشکول شلیک کرد. هفته پیش از این حادثه نیز ارتش یکی از پهپادهای خودی را به گمان اینکه متعلق به حزب‌الله است سرنگون کرده بود.

کد خبر 800766

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha