حمایت از صنایع دستی ایرانی و کسب و کارهای کوچک و جلوگیری از نابودی آنها یکی از دغدغه هایی ست که به همه مردم و دولت مربوط است. زیرا صنایع دستی هر منطقه و کشوری قسمتی از میراث و هویت و فرهنگ آن منطقه را نشان می دهد.

عکس

همان زمانی که انسان ها با چوب و سنگ و پوست حیوانات و... وسایل مورد نیاز زندگی خود از جمله شمشیر، نیزه، لباس گرم و... می ساختند. با گذشت زمان و افزایش جمعیت و تقسیم بندی افراد در مناطق مختلف با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی تنوع در صنایع دستی افزایش پیدا کرد. حفظ و توسعه صنایع دستی ارتباط مستقیم با رشد اقتصاد هر منطقه دارد. صنایع دستی از مهمترین و ارزشمندترین تولیدات هر منطقه از کشور به حساب می آیند. افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. در واقع صنایع دستی شناسنامه هر کشور می باشد. برای حمایت از تولید داخلی و خرید صنایع دستی متنوع می توانید به سایت فروش صنایع دستی ایرانی آف سود مراجعه کنید.

چرا باید از صنایع دستی ایرانی حمایت شود

به دلیل اینکه محصولات صنایع هنری و دستی مستقیما از مواد اولیه موجود در طبیعت تولید می شوند ارزش افزوده بالایی برای تولیدکنندگان دارند. حمایت از این صنعت سودآور یکی از سیاست های مهم و مفید دولت و مردم در هر کشوری می باشد که می تواند کمک شایانی به پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور داشته باشد. حمایت از صنایع دستی گستردگی زیادی می تواند داشته باشد که خرید مستقیم و بی واسطه آن می تواند یکی از این موارد باشد. مثل خرید ظروف سرامیکی و ظروف چوبی. صنایع دستی ایرانی قدمت دیرینه ای دارد. در واقع از زمان پیدایش تمدن ها صنایع دستی به وجود آمد.

صنایع دستی چیست؟

صنایع دست ساز ایرانی که قدمت بسیار زیادی دارند، محصولات و اشیاء کاربردی و تزئینی هستند. صنایع دست ساز ایرانی طیف گسترده ای از فعالیت های خلاقانه ای هستند که با دست یا ابزارهای ساده ای ساخته می شوند و در ساخت این محصولات، با مواد مختلفی از جمله چوب و سنگ، سرامیک، ورق فلز، شیشه و صدف، بامبو و الیاف گیاهی و... کار می کنند. محصولات صنایع دستی نماد هنر، تفکر مناطق مختلف است که  سبب ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی است. ارزش صنایع در بسیاری از مناطق جزءصادرات مهم آن ها به حساب می آید از این رو صنایع دستی ایرانی سهم قابل توجهی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. فرش ایرانی در جهان معروف و مورد توجه است که قیمت بالایی هم دارد. تولید صنایع دستی را می توان، به عنوان یک شغل برای مردم روستاها و عشایر و شهرهای کوچک در نظر گرفت و از کالای ایرانی حمایت کرد و همچنین بستر رشد و توسعه صنایع دستی ایرانی را فراهم آورد. موضوعی که سبب شده تا صنایع دستی ایرانی که جزءمیراث کشور است مورد توجه باشد، کاربردی بودن و پرفروش بودن آن ها در طول سالیان است.

رسالت ما در قبال حمایت از صنایع دستی ایرانی چیست؟

چگونه از صنایع دستی ایرانی حمایت کنیم؟

صنعت صنایع دستی بخش ارزشمندی از صادرات و اقتصاد و مخصوصا تمدن یک کشور است. پشت صحنه یک محصول صنایع دستی افراد زیادی هستند که برای طراحی و تولید آن وقت گذاشته و زحمت فراوانی کشیده اند تا آن را بوجود آورند. تمام مواد اولیه آن ها برای همان مناطق است و وارداتی نیست. به همین دلیل است که صنایع دستی در مناطق مختلف ایران باهم متفاوت است. از جمله صنایع دستی می توان به: گلیم بافی مناطق شمالی، قالی بافی کرمان، صنایع مسی و برنجی اصفهان و رفسنجان، صنایع چوبی و سفالی و سرامیکی همدان، چاقو زنجان و... اشاره کرد. ما به عنوان شهروندان یک کشور، برای حفظ و توسعه صنایع دستی وظایفی داریم تا بتوانیم بستر رشد و توسعه صنایع دستی ایرانی را فراهم کنیم. در ادامه با برخی از راههای حمایتی که به راحتی می توانیم آن ها را انجام دهیم آشنا می شویم:

  •  به جای خرید هدیه با برند خارجی، محصولات و کالاهای داخلی خود را خریداری کنیم با اینکه تنوع کالاها با برندهای خارجی زیاد است اما صنایع دستی ایرانی بیشتر به حمایت نیاز دارند. صنایع دستی ایرانی از محصولاتی است که شما می توانید به عنوان یک هدیه لوکس و شیک از آن ها برای دوستانتان تهیه کنید.
  •  اگر مجموعه ای که تولید صنایع دستی دارد را می شناسیم آن را به اطرافیان خود معرفی کنیم. همین معرفی های حضوری تاثیر چشمگیری در حمایت صنایع دست بافت ایرانی خواهد داشت. صنایع دستی ایرانی متنوع است، بنابراین افراد با هر سن و سلیقه ای می توانند از محصولات مختلف صنایع دستی ایرانی برای خود تهیه کنند.
  •  اگر جزء افرادی هستید که شبکه اجتماعی معروفی داشته و دوستی های گسترده ای دارید، می توانید کار و فعالیت آن ها را در صفحه خود معرفی کنید و دوستانتان را تشویق و ترغیب به خرید صنایع دستی کنید. این کار می تواند تعداد مشتریان آن ها را چند برابر کند و همچنین نقش موثری در حمایت از صنایع دستی و توسعه و پیشرفت آن داشته باشیم.
  • همه فعالیت هایی که سبب افزایش مشتری و طرفداران صنایع دستی می شوند جزءحمایت های ما به حساب می آیند. افراد با خرید صنایع دست بافت ایرانی می توانند حامی هنر ایران بوده و زیبایی های تمدن فرهنگ مان را به نمایش بگذارند.

رسالت ما در قبال حمایت از صنایع دستی ایرانی چیست؟

آف سود

آف سود یک سایت فروشگاهی است که همه فعالیت های خود را از طریق سایت انجام می دهند. آف سود هدفش حمایت از صنایع هنری و دستی، حفظ و توسعه صنایع دستی ایرانی است. فروشگاه اینترنتی آف سود در سایت خود به فروش انواع محصولات صنایع دستی می پردازد. از این رو شما با خرید صنایع دستی ایرانی هم سبب حمایت از تولیدات ایرانی و هنرمندان شده اید و هم یک محصول دست ساز ایرانی و خاص تحویل می گیرید. فروشگاه اینترنتی صنایع دستی آف سود محصولات صنایع دستی را بدون واسطه از هنرمند تهیه می کند. به همین دلیل است که قیمت های مناسب تری نسبت به بازار دارند که سبب رشد و توسعه صنایع دستی ایرانی شده و از هنرمندان حمایت می کنند. آف سود از سایت های معتبر و قابل اعتمادی است که با خیال راحت می توانید انواع محصولات صنایع دست بافت ایرانی متنوع را خریداری کنید. از جمله محصولاتی که در آف سود به فروش می رسد شامل: محصولات سفالی و کاشی، ظروف سرامیکی، انواع صنایع دستی پارچه ای، انواع محصولات حصیری و  ظروف چوبی ، صنایع شیشه و آبگینه، هنرهای تجسمی و صنایع چرم دوست دوز و طبیعی و ... است.

جمع بندی

در این مقاله متوجه شدیم که چطور از کالای ایرانی و صنایع دست ساز حمایت کنیم. از طرفی صنایع دستی شناسنامه یک کشور است و فرهنگ و تمدن یک جامعه را نشان می دهد، صنایع دستی ایرانی هم در جهان جزء برترین ها به حساب می آید. همچنین تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد. بنابراین وظیفه ما به عنوان یک شهروند این است که از هنرمندان و محصولات دست باف ایرانی حمایت کنیم، به عنوان یک نمونه ساده و به ظاهر کوچک از حمایت صنایع دستی است که به جای خرید محصولات با برند خارجی به عنوان هدیه، می توانید از صنایع دستی ایرانی بهره ببرید و آن ها را به اطرافیان خود معرفی کنید. تنوع محصولات صنایع دستی به قدری است که افراد با هر سن و سلیقه ای می توانند وسیله ای که دوست دارند را برای خود تهیه کنند. سایت آف سود یک فروشگاه صنایع دستی معتبر و قابل اعتماد است که می توانید با خیال راحت سفارشات خود را در سایت آف سود ثبت کرده و با خرید صنایع دست بافت ایرانی از آنها حمایت کنید.

کد خبر 801301

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    قطعا حمایت از کسب و کارهای خود به این صورت یعنی راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی مثل سایت آف سود ویا سایت با سلام خیلی میتونه کمک بزرگی بکنه.