حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از استقبال مردمی، در جمع پرشور هزاران نفر دیگر از مردم شاهرود که در ورزشگاه تختی این شهر اجتماع کرده بودند، حضور یافتند.

به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی در جمع مردم شاهرود با اشاره به برافراشته شدن پرچم پرافتخار نهضت اسلامی و طرح شعارهای بزرگ اسلامی از جانب ملت ایران و جذب دلهای مسلمانان و غیرمسلمانان تاکید کردند: ملت ایران باید با ساختن جامعه نمونه اسلامی که در آن پیشرفتهای مادی و علمی به همراه معنویت و اخلاق در سطح عالی باشند،الگویی کامل از نظام اسلامی به جهانیان ارائه کند.

ایشان خاطرنشان کردند: اجرای این تفکرات والا امکان‌پذیر اما نیازمند انسانهای فداکار، مومن و شجاع و پیوند روز افزون ملت و دولت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای جلوگیری از شکل‌گیری چنین جامعه اسلامی نمونه و تبلیغات آنها برای ناامید کردن مردم بویژه جوانان و سست کردن اراده مسوولان افزودند: با وجود همه این تلاشها، دشمنان هیچگاه در ‪ ۲۷‬سال گذشته موفق نبوده‌اند و امروز نیز با پشتوانه و اعتماد قوی مردم به مسوولان و همت ،اراده و برنامه‌های دقیق دولتمردان برای حل مشکلات، آینده نظام اسلامی روشن‌تر و امیدوارکننده تر از گذشته است.

رهبرانقلاب اسلامی ، همت و اعتماد به نفس مسوولان دولتی را برای پیمودن راههای طولانی و دشوار و رسیدن به آرمانهای والای انقلاب، از دورانهای گذشته بیشتر دانستند و تاکید کردند: آنچه امروز در ایران اتفاق افتاده، برخلاف توقع و انتظار دشمنان است و در چنین شرایطی امکان تحقق اهداف ارزشمند نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

ایشان جامعه نمونه اسلامی را جامعه‌ای زمینه‌ساز برای شکوفایی استعدادها و همراه با عدالت اجتماعی ارزیابی و خاطرنشان کردند: عدالت اجتماعی به معنای بهره‌مندی یکسان همه آحاد جامعه از فرصت‌های حرکت و پیشرفت و از بین بردن امکان فعالیت ستمگران و متجاوزان از حدود است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه در رویارویی جبهه اسلامی با اردوگاه کفر و استکبار سهم پیروزیهای حرکت اسلامی چندین برابر بیشتر از جبهه مقابل بوده است، ناامنی ، جنگ و نبود آسایش برای انسانها را نتیجه نامتوازن بودن پیشرفت علم و معنویت در تمدن غربی دانستند و افزودند: در تمدن اسلامی پیشرفت مادی و در جهت تامین امنیت، آسایش و رفاه مردم و همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر است.

ایشان بیداری ملت فلسطین و پیروزی مردم و حزب‌الله لبنان در مقابل ارتش پیشرفته و ظالم رژیم صهیونیستی را نتیجه حرکت اسلامی ملت ایران و بیداری ناشی از این حرکت در دنیای اسلام ارزیابی و تاکید کردند: بر همین اساس قضاوت سیاستمداران بین‌المللی این است که ملت ایران پیروز واقعی این عرصه- ها بوده است ، در حالی که ملت ایران هیچ دخالتی در مسایل داخلی کشورها ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: این قضاوت به این دلیل است که ملت ایران توانست با وجود همه سختی‌ها پرچم پر افتخار استقلال ملتها را در زیر سایه لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله حفظ کند و این افتخار بزرگی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از شهر شاهرود به عنوان منطقه معلمان دین و اخلاق و عالمان برجسته دینی یاد و خاطرنشان کردند: این ویژگی بارز شاهرود نشان‌دهنده ایمان و معنویت مردم این منطقه و پایبندی آنان به ارزشهای دینی و اخلاقی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه ملت و جمعیتی که به گذشته پرافتخار و ارزشهای بنیادی بومی خود واقف باشد، آینده روشنی خواهد داشت افزودند: مهمترین ویژگی نهضت اسلامی این بود که توانست مردم ایران را از هویت ، تواناییها و گذشته و تاریخ خود آگاه و به آن خوشبین کند و پرده دروغ و توهم را که دشمنان بر باورهای ملی کشیده بودند، از بین ببرد.

در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شاهرود به نمایندگی از مردم این منطقه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خیرمقدم گفت.

کد خبر 8015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز