رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی تهران از سفر هیئت چینی به تهران خبر داد و گفت: حدود ۱۵ قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید تا فعالیت‌هایی به نفع مردم به ثمر برسد.

زاكاني

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین، گفت: بنده به نمایندگی شورا و با تاکید رئیس شورا در این سفر حضور داشتم. در این سفر ۱۰ روزه از ۱۳ شهر چین که هر یک در حوزه حمل‌ونقل و محیط زیست ظرفیت‌هایی داشتند، بازدید کردیم.

او با بیان این‌که در این سفر تعدادی قرارداد به امضا رسید که برای ۲ طرف تعهدآور است، یادآور شد: حدود ۱۵ قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید تا فعالیت‌هایی به نفع مردم به ثمر برسد.

پیش پرداخت ۱۵ درصدی از هزینه خرید واگن

تشکری هاشمی با اشاره به پیش‌پرداخت ۱۵ درصد از هزینه خرید ۶۳۰ دستگاه واگن، توضیح داد: علاوه بر اینکه تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه رسید و تفاهماتی برای افزایش آن به هزار و ۵۰ دستگاه انجام شد. برای اتوبوس تک‌کابین و اتوبوس دو کابین گازسوز تفاهم‌نامه‌ای داشتیم که به مرز قرارداد رسیده است. هیئتی از چین طی یک هفته تا یک ماه آینده به تهران خواهند آمد تا قرارداد قطعی شود.

او با بیان اینکه برای تاکسی و موتورسیکلت برقی نیز تفاهماتی صورت گرفت، گفت: مذاکرات برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد دستگاه‌های زباله‌سوز در تهران و سایر شهرها انجام شد و امیدواریم نتایج این مذاکرات طی چند ماه آینده ملموس باشد. مباحثی در خصوص خط ۸ و ۱۰ مترو نیز پیگیری شد. خرید اتوبوس‌ها به زودی انجام خواهد شد؛ خرید هزار دستگاه اتوبوس دوکابین و هزار دستگاه اتوبوس تک کابین برقی به مرحله نهایی رسید و طی روزهای آینده قرارداد آن منعقد خواهد شد. برای ۱۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت و ۱۰ هزار دستگاه ون نیز وارد تفاهم شدیم.

۵۵ درصد واگن‌ها در داخل تولید خواهند شد

تشکری هاشمی با بیان اینکه ظرف چهار سال ۷۹۱ دستگاه واگن به ناوگان مترو اضافه می‌شود، افزود: ۵۵ درصد واگن‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند و تولید بوژی نیز با انتقال تکنولوژی در داخل کشور انجام خواهد شد.

با تاکید بر اینکه در صورت محقق شدن این قراردادها، چهار میلیون ظرفیت جدید برای حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد شد، گفت: برای دستگاه‌های زباله سوز نیز باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم و نباید نظاره‌گر از بین رفتن محیط زیست باشیم و امیدواریم با راه اندازی دستگاه‌های تبدیل کننده زباله به آب کشاورزی، کمپوست و سایر موارد شاهد بهبود وضعیت محیط‌زیست باشیم.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، مردم تهران آسمان پایتخت را آبی و پاک ببینند چرا که آسمان پکن نیز ۱۱ سال پیش مملو از آلودگی بود و با استفاده از موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی و انتقال کارخانجات به بیرون از شهر، امسال شاهد شهری با آلودگی کمتر بودیم.

کد خبر 802469
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha