دومین مسابقات کشتی کسب سهمیه المپیک در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد. اولین مسابقات کسب سهمیه، مسابقات قهرمانی جهانی صربستان بود که به 5نفر نخست جواز حضور در المپیک پاریس داده شد.

کشتی

 همشهری آنلاین- تیم ملی کشتی آزاد ایران ۳سهمیه و تیم ملی کشتی فرنگی ۴سهمیه المپیک را در مسابقات جهانی صربستان  کسب کرده اند و برای کسب  ۵سهمیه باقیمانده باید راهی قرقیزستان شوند. در صورتی که کشتی گیران در قرقیستان که مسابقات قاره‌ای محسوب می‌شود، موفق به کسب سهمیه نشوند تنها یک فرصت دیگر دارند. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی آخرین مسابقات کسب سهمیه  المپیک در کشور ترکیه و با حضور همه کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

رقابت های گزینشی قاره ای روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ و ۳روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان برپا می‌شود. آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک نیز طی روزهای ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود. 

تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را به دست آورده و برای کسب سهمیه المپیک اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی به میدان خواهد رفت. در کشتی فرنگی نیز تیم ایران در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم سهمیه المپیک را دارد و  شاگردان حسن رنگرز برای کسب سهمیه‌های اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در رقابت های کسب سهمیه حاضر شوند. 

کد خبر 802524

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha