ال‌کلاسیکوی شماره ۲۵۵ تحت‌تأثیر درخشش عجیب ستاره انگلیسی رئال مادرید و همچنین توهین نژادپرستانه به ستاره برزیلی کهکشانی‌ها بود.

بیلینگام

 همشهری‌آنلاین- ال‌کلاسیکو مثل گذشته‌ها که کریستیانو رونالدو و مسی در ۲‌تیم بازی می‌کردند جذابیت نداشت ولی باز هم از هیچی بهتر بود. بارسلونا ۶۰دقیقه و تا پیش از ورود مودریچ و خوسلو به زمین، از رئال برتر بود و ۲بار هم به دیرک دروازه حریف کوبید اما در نهایت تعویض‌ها ورق را برگرداند و بلینگام آزادتر شد تا زهر خودش را در این بازی هم بریزد و تفاوت‌ها را رقم بزند.

اتفاق دیگر ال‌کلاسیکوی شماره‌۲۵۵ که با برد شماره‌۱۰۳رئال‌مادرید (در برابر ۱۰۰برد بارسا) و با نتیجه ۲بر یک این تیم همراه بود، توهین دوباره نژادپرستانه هواداران بارسا به وینیسیوس بود. پیش از این دیدار عضو هیأت‌مدیره این باشگاه هم به وینی توهین کرده و باعث لغو سفر فلورنتینو پرس به بارسلون برای حضور در ورزشگاه مونتجوییک شده بود.

هواداران بارسا موقع تعویض به سمت وینیسیوس موز پرتاب کردند و با شعار پوتو مونو (به معنی میمون لعنتی) صدای میمون درآوردند. این اتفاق تقریبا در تمام ورزشگاه‌ها در اسپانیا تکرار می‌شود.

باشگاه بارسلونا در این مورد بیانیه رسمی داد و در بخشی از آن نوشت: «باشگاه بارسلونا همیشه از ارزش‌های فوتبال و ورزش دفاع خواهد کرد و به رقیب احترام خواهد گذاشت. به همین دلیل، باشگاه هرگونه توهین نژادپرستانه‌ای را که ممکن است در جریان دیدار مقابل رئال‌مادرید رخ داده باشد، بررسی خواهد کرد.»

بعید است اتفاقی به جز محرومیت یکی دو هوادار از ورود به ورزشگاه بیفتد. برای مبارزه با این نوع رفتار، تنبیه‌ سخت‌تری نیاز است. یک افسر امنیتی هم در بیرون ورزشگاه یکی از هواداران رئال‌مادرید را مجبور کرد تا پیراهن خود را قبل از ورود به سکوها درآورد و در سطل زباله بیندازد!

عکس| رکوردهای جدید در ال‌کلاسیکو | از توهین‌نژادپرستانه به ستاره برزیلی تا پادشاهی لرد بیلینگام

کد خبر 802754
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha