رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی درباره تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و جنگ غزه گفت که واشنگتن مسئول تمام مشکلات در فلسطین، عراق، افغانستان و اوکراین بوده و آمریکا به ادامه هرج و مرج در خاورمیانه نیاز دارد.

پوتین: بمباران بیمارستان غزه یک فاجعه انسانی بود

به گزارش همشهری آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا و جنگ علیه غزه سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی گفت: «به جای تعقیب و مجازات تروریست‌ها در خاورمیانه، چندین طرف شروع به اجرای سیاست انتقام جویی بر اساس اصل مسئولیت جمعی کردند».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «حوادث وحشتناک در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست».

سخنگوی وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (دوشنبه) در بیست و چهارمین روز جنگ، از افزایش تعداد شهدا به ۸۳۰۶ نفر خبر داد. طبق بیانیه این وزارتخانه، ۲۱۰۴۸ نفر نیز تاکنون با درجات مختلف زخمی شده‌اند. همچنین از میان شهدا ۳۴۵۷ نفرشان کودک و ۲۱۳۶ نفر نیز زن هستند.

پوتین در ادامه سخنرانی خود گفت: «آمریکا از مشارکت روسیه در حل و فصل بحران‌ها در خاورمیانه ناراضی بوده و به دنبال گسترش هرج و مرج است».

وی افزود: «نخبگان حاکم در آمریکا و پیروانشان پشت درگیری‌ها در خاورمیانه و اوکراین قرار دارند».

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: «کلید حل درگیری‌ها در خاورمیانه ایجاد کشور فلسطینی با حق حاکمیت کامل است».

وی افزود: «آمریکا به ادامه هرج و مرج در خاورمیانه نیاز داشته بنابراین کسانی که می‌خواهند خونریزی متوقف شود را بدنام می‌کند و حتی سازمان ملل تحت آزاد و اذیت قرار گرفته است».

پوتین اضافه کرد: «هیچ راهی برای کمک به فلسطینیان جز جنگ با کسانی که پشت درگیری‌ها قرار دارند وجود ندارد و ما در حال جنگ با آنها در اوکراین هستیم».

وی گفت: «آنها با دروغ، تحریکات و تجاوز سعی دارند از اوضاع خاورمیانه برای تفرقه سوء استفاده کنند».

رئیس جمهور روسیه گفت: «صحنه‌های کشه شدن کودکان، رنج سالمندان و کشتار پزشکان در خاورمیانه به غم و اندوه ما دامن می‌زند اما فقط همدردی قابل قبول نیست».

کد خبر 803068
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 2
    پنتاگون: نیرو‌های آمریکایی هفته گذشته 14 بار مورد حمله قرار گرفتند/ زنان، مردان و کودکان نوار غزه هم در این مدت 24 روز بیش از 999 هزار بار توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها مورد حمله قرار گرفتند/ نیروهای آمریکایی هفته گذشته 14 بار مورد حمله قرار گرفتند | ۲۴ نفر مجروح شدند خیلی کم است و این در حالی است که شمار شهدای غزه در حملات رژیم صهیونیستی بیش از 8 هزار نفر است که بسیاری از آن‌ها زن و کودک هستند.طبق برخی آمارها، تا کنون بیش از 3000 نفر کودک به دست رژیم صهیونیستی کشته شده اند. اسرائیل در جنگ نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است و رعایت نمی کند و 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 1
    نیروی هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی از 15 مهرماه تاکنون در جنگ نوار غزه به رهبری آمریکا علیه زنان، مردان و کودکان از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است. آمریکا حاضر به پا گذاشتن روی خون زنان و کودکان و ویرانه‌های خانه مردم فلسطین است.آمریکا به دنبال جبران ناکامی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه محکوم است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 2
    آمریکایی ها جنایتکار، اروپایی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 2
    حوادث وحشتناکِ غزه به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست | ره حل مشکلات مردم فلسطین، نوار غزه، لنبان و سوریه 100 درصد فقط نابوده اسرائیل است.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر مسئول تمام مشکلات در فلسطین، غزه، لنبان عراق، لیبی، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین است
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکایی‌ها از انجام هر جنایتی دریغ نمی‌کنند. اسرائیلی‌ها از انجام هر جنایتی دریغ نمی‌کنند.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    معترضان آمریکایی شرکت تأمین‌کننده سلاح اسرائیل را تعطیل کردند تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین یک شرکت تسلیحاتی را که از اصلی‌ترین شرکت‌های تأمین‌کننده سلاح برای رژیم صهیونیستی است تعطیل کردند.
  • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    دهنت راطلابگیره اقای ولادیمیرپوتین،حقیقت گویی وحقیقت خواهی به دین،نژادو..بستگی ندارد.
  • بابائی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    آمریکا جنایتکار به همراه غرب و سازمان های بین المللی از سال 1945 تاکنون مسئول تمام مشکلات در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    اسـرائیل غاصب باید بداند اگر به جنایات خود ادامـه دهد جبهه‌های جدیدی باز خواهد شد و ریشه این رژیم جعلی را از جا می‌کنند. مضاف بر اینکه امروز بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در میان افکار عمومی و رسانه‌های دنیا مطرح می‌شود که اسرائیل در حال تبخیر و تمام‌شدن است. قشرهای مختلف مردم، صرف‌نظر از هر دین، آیین، اعتقاد سیاسی و جناحی، حامی مردم فلسطین هستند و همواره برای حمایت عملی از مظلوم آمادگی دارند. برهمین اساس هم هست که آخرین آمارهای ثبت‌ شده در سامانه اینترنتی پویش حریفت‌ منم نشان می‌دهد تا لحظه تنظیم این گزارش در طی یک هفته بیش‌ از ۶ میلیون نفر برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی و حمایت عملی از مردم غزه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ آماری که لحظه به لحظه نیز درحال افزایش است.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    جنایات رژیم صهیونیستی در غزه آن‌قدر فجیع است که صبر همه تمام شده و جمعیت‌های عظیم حتی در کشورهای حامی صهیونیست‌ها با برگزاری تظاهرات پرشور و انبوه‌، رژیم جعلی را محکوم می‌کنند‌، اما براندازها و هواداران پهلوی‌ خبیث و زن، زندگی، آزادی در فرانسه تجمع راه انداخته و از رژیم آدمکش حمایت می‌کنند! واقعا خاک بر سر اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران! گرچه ارتباط مردم غزه با همه دنیا قطع است ولی وقتی که فقط به حسبنا‌الله ونعم الوکیل وصل هستند در واقع با همه دنیا وصلند که این‌گونه در سراسر دنیا اعتراض‌ها گوش فلک را کر می‌کند. شاید طوفان اصلی برای اسرائیلی‌ها پس از اعلام آتش‌بس و پایان جنگ باشد. خصوصاً برای نتانیاهو که شاهد ماجرای سقوط دولت اولمرت و به زندان رفتن وی پس از شکست در جنگ 33 روزه بوده است. نتانیاهو باید به خوبی فهمیده باشد که جبهه مقاومت بنای گسترش جنگ را ندارد. ولی اگر با ادامه وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه تصمیم به ورود جدی به صحنه بگیرد بلایی بر سر اسرائیل می‌آورد که صهیونیست‌ها از شروع طوفان‌الاقصی به عنوان نسیم صبحگاهی یاد کنند نه طوفان واقعی.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    جو بایـدن رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه هذیان‌گویی‌هایش گفتـه اقدامات حماس بدتـر از داعش اسـت ! اسرائیلی‌ها دست داعشی‌ها را در جنایت از پشت بسته‌اند‌. داعشی‌ها را هم خود آمریکا به وجود آوردند و به جان مردم منطقه انداختند‌. یانکی‌ها کی می‌خواهند از حرف مفت دست بردارند؟
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    در جواب دوستانی که از چرایی عدم ورود جمهوری اسلامی به صحنه نبرد فلسطین سؤال می‌کنند عرض می‌کنم گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیداری و تقویت ملت‌هاست و البته هر ملت زیر ستم و مظلومی را که اراده بر آزادگی دارد، حمایت و تقویت می‌کند ولی به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شود و دقیقا این راهبرد تاکنون خنثی‌کننده سناریوهای مختلف آمریکا علیه ایران در منطقه غرب آسیا بوده است.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    بی‌شرفی اپوزیسیون ایران به حدی است که بیچاره‌ها از ضدیت با جمهوری اسلامی به همراهی با سیاه‌روترین‌، بدکارترین و رسواترین موجودات یعنی صهیونیستها روی آورده‌اند. به‌طوری که در نوشته‌های خود از صهیونیست‌ها به عنوان مردم مظلوم یاد می‌کنند!