کتاب‌های «هفت هزار و سیصد و یک روز بعد» و «دختر حاجی» از تازه‌های انتشارات سوره مهر است که به تازگی چاپ و منتشر و راهی بازار کتاب ایران شده است.

سوره مهر

 همشهری آنلاین- علی‌الله سلیمی: زنان و دختران بسیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان امدادگر و پرستار در مناطق عملیاتی حضور داشتند که نقش انکارناپذیری در امور پشتیبانی جنگ داشته و برای بهبود حال رزمندگان زخمی از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی‌کردند. اهمیت حضور این بانوان امدادگر در مناطق عملیاتی آن دوران بر کسی پوشیده نیست، به طوری که حضور باصلابت و پرقدرت آنها در صحنه جنگ، جهانیان را به شگفتی وا داشت و امام راحل بارها آنان را تحسین کردند.

هفت هزار و سیصد و یک روز بعد، دختر حاجی

  • دختر حاجی؛ خاطرات امدادگر صدیقه منصوری

یکی از این بانوان امدادگر در دوران دفاع مقدس، صدیقه منصوری است که خاطرات وی دستمایه تالیفی کتابی با عنوان «دختر حاجی» به قلم زهره محمدی شده است. این کتاب در ۵ فصل؛ «توجه پدر»، «جسارت»، «خدمت اجباری»، «جدال با مجاهدین خلق» و «اعزام» روایت‌گر زندگی بانو  صدیقه منصوری از زمان تولد تا حضور در جبهه‌های جنگ برای امدادرسانی است. زهره محمدی در مقدمه کتاب«دختر حاجی» نوشته است با تشویق سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان‌جنوبی به مستندسازی در حوزه زنان و دفاع‌مقدس ترغیب شده است. کتاب بر اساس خاطرات شفاهی منصوری نوشته شده و مراحل مصاحبه و نگارش از ماه‌های پایانی سال ۹۶ آغاز و تا آذر سال ۱۳۹۷ ادامه داشته است. در بخشی از کتاب دختر حاجی می‌خوانیم:« روحیه‌ی خودم از یک طرف و توصیه‌ی پدر که موقع خداحافظی گفت: «مواظب حجابت باش» از طرف دیگر مدام در گوشم تکرار می‌شد. یا باید این شرایط و قوانین سخت را می‌پذیرفتم و تحمل می‌کردم یا راهی پیدا می‌کردم و برای همیشه از صبحگاه و قوانین دردآورش خلاص می‌شدم.» چاپ اول کتاب «دختر حاجی» به همت دفتر ادبیات پایداری با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و به قیمت ۹۸ هزار تومان از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

هفت هزار و سیصد و یک روز بعد، دختر حاجی

  • داستان زندگی سلما در هفت هزار و سیصد و یک روز بعد

رمان «هفت هزار و سیصد و یک روز بعد» اثر راضیه بهرامی‌راد یکی دیگر از تازه‌ترین انتشارات سوره‌مهر است که با تازگی روانه بازار کتاب ایران شده است. بهرامی‌راد در این رمان به زندگی و مشکلات زنی به نام سلما پرداخته است. زنی تنها که منتظر فرزندی است که چند سال قبل از او جدا کرده‌اند. مردم سلما را شوم می‌دانند، چون او چیزهایی می‌بیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند. همدم تنهایی او پری دریایی زیبا و آرامی است با چشمانی فیروزه‌ای که در کارون و نزدیک لنج سلما زندگی می‌کند. استفاده از عنصر خیال یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب است که با جنگ در خرمشهر گره خورده است. کتاب در سه فصل نگارش شده و جوانان و بزرگسالان مخاطبان اصلی آن هستند. کتاب «هفت هزار و سیصد و یک روز بعد» از جمله رمان‌های درباره خرمشهر است که انتشارات سوره مهر از سال گذشته تاکنون چند جلد آن را همچون: موندو، وقتی حیات خواب بود، نورچشمی، میحانه میحانه، بَشکوچ، خون بُراده‌هایی از شهر منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «‌کینه از کجا شکل می‌گیرد؟ به نظر سلما کینه طعمی‌ تلخ و تند داشت. جوری که قلب را به تپش می‌انداخت و جلوی چشمانش پرده می‌کشید. فراموشی نعمتی بود که کینه پس‌اش می‌زد. فکر کرد از کی طعم کلمات را چشیده!»

کتاب «هفت هزار و سیصد و یک روز بعد» در کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری تهیه شده و با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه در ۲۲۷ صفحه به قیمت ۱۲۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

کد خبر 803356

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha