مجموع نظرات: ۳۹
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

مقامات کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کردند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور از رژیم صهیونیستی درخواست خواهد کرد تا با توقف‌های موقت در عملیات نظامی در غزه جهت توزیع کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد گفت‌وگوها برای آزادی اسرا موافقت کند.

امریکا و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات آمریکایی اعلام کردند که توقف کوتاه مدت عملیات نظامی در غزه باعث ارسال آب و غذا به غزه شده و به آزادی اسرا کمک می‌کند.

به گفته این مقامات، این درخواست توقف با آتش‌بس کلی بسیار مغایرت دارد.

بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته گفته بود که معتقد است باید در درگیری اسرائیل و غزه یک «وقفه» صورت گیرد تا گروگان‌ها آزاد شوند.

اعتراف نتانیاهو به تلفات نظامیان و هزینه‌های اقتصادی جنگ غزه

ویدئویی خاص از اتاق عملیات نیروهای مقاومت قبل از سخنرانی سید حسن نصر الله

سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به فردی که در میان سخنرانی انتخاباتی او در مینیاپولیس گفت که باید درخواست اعلام آتش بس در غزه کند، ایراد شد. او گفت: من به عنوان یک خاخام از شما می‌خواهم که همین الان خواستار آتش‌بس شوید.
بایدن گفت: من هم فکر می‌کنم ما به یک «وقفه» نیاز داریم. یک مکث زمان می‌دهد تا زندانیان اسراییلی بیرون بیایند.

مقامات آمریکایی میگویند که این توقف ها به مشکلات بشردوستانه فوری رسیدگی خواهند کرد اما به رژیم صهیونیستی اجازه پاسخ‌دهی به حملات حماس را نخواهند داد.

این مقامات همچنین عنوان کردند که مذاکرات آزادی اسرای بیشتر به میانجی‌گری قطر همچنان درجریان است.

منابع رسانه‌ای صبح امروز (پنج‌شنبه) و همزمان با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به بیست و هفتمین روز از تلاش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ بیشتر به نوار غزه و دفع حملات آنها توسط مقاومت فلسطین خبر دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گزارشی اعلام کرد: اشغالگران همچنان قتل‌عام را یکی پس از دیگری در مناطق پر جمعیت تکرار می‌کنند اشغالگران در ۲۴ ساعت ۱۵ قتل عام انجام دادند که ۲۵۶ شهید نتیجه آن بود. تعداد شهدا به ۹۰۶۱ نفر رسیده است که ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن هستند.

کد خبر 803941
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 14
    مگر فایده دارد!؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    14 22
    زمان مرگ رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. زمان نابودی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. دیگر با حرف شعار نمی شود با رژیم کودک کش صهیونیستی جنگ، مبارزه و مقابله کرد از سال 1918 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است و باید علیه اسرائیل از انواع سلاح های ممنوعه استفاده کرد. بهترین گزینه و بهترین پاسخ مسلمانان جهان فقط نابودی اسرائیل است و هم پایگاه های آمریکا در منطقه است و هم واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    14 24
    دیگر هیچ کس در آمریکا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در واشنگتن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    15 27
    1 - آمریکا جنایتکار به همراه غرب جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان از سال 2001 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه مسلمانان را قتل عام می کنند، جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند. 2 - آمریکا جنایتکار به همراه غرب جنایتکار به اسم مبارزه با تروریست های داعش از سال 2011 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه مسلمانان را قتل عام می کنند، جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند. اوکراین علیه مسکو و دیگر شهرهای روسیه از پهپاد های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. آمریکا بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. غرب بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ناتو بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ترکیه بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    13 22
    پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - غرب 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند. در این مدت 13 سال بیش از 999 هزار تروریست از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه و عراق شده‌اند و همچنان نیز ادامه دارد. چرا رسانه‌های بیگانه از سال 2011 تاکنون که در مورد جنایت های تروریستهای وابسته به ترکیه در سوریه سکوت می‌کنند؟
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    13 22
    آمریکا حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم جنایتکار اسرائیل کرده‌ است. غرب حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم جنایتکار اسرائیل کرده‌ است. صهیونیست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و هم برخی کشورهای غربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در نوار غزه از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه علیه مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه استفاده کردند و هنوز هم استفاده می کنند سوال اینجاست که چرا نقض قطعنامه 2231 شورای بی امنیت سازمان بی ملل محسوب نمی شود.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    12 18
    و این در حالی است که اسرائیل جنایتکار 100 درصد فقط با دستور مستقیم آمریکا جنایتکار به غزه تجاوز و حمله کرده است.اندازه بمب اتمی هیروشیما بر سر مردم غزه بمب توسط اسرائیل و آمریکا انداخته شده است. اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا معادل 2 بمب هسته ای در غزه استفاده کرده است رژیم اسراییل در بمباران غزه معادل دو بمب هسته ای را برسر ساکنان این منطقه فروریخته است. که اسرائیل در بمباران باریکه غزه از بیش از 25 هزار تن مواد منفجره استفاده کرده است که معادل دو بمب هسته ای است.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    9 19
    سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    13 21
    واشنگتن چگونه نسل‌کشی در غزه را فرماندهی می‌کند؟ هم‌اکنون جنگنده‌های اسرائیلی تحت هدایت اطلاعاتی - مستشاریِ فرماندهان آمریکایی در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان، زیرساخت‌‎های حیاتی و مراکز عمومی در نوار غزه هستند.آمریکا و اروپا با حمایت از رژیم صهیونیستی چوب حراج به حقوق بشر زدند. هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود آمریکا جنایتکار از جنگ غزه سوءاستفاده می‌کند. جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است. نتانیاهو در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است. کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور کمک، حمایت و پشتیبانی می کردند.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    11 22
    بیست‌وششمین روز جنگ غزه؛ 8796 شهید، بیش از 22 هزار مجروح/ در بیست‌وششمین روز جنگ غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 8796 نفر افزایش یافته است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر ... دست نشانده رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد کجا هستند؟ در این مدت 26 روز هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند چرا؟
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    7 21
    سکوت در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، دروغگویی مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد حمایت از جنایات رژیم اسرائیل در واقع به تجاوزکاران و اشغالگران مشروعیت می‌دهد در حالی که جامعه جهانی همواره به دنبال اعلام شعارهایی از قبیل حقوق بشر و دموکراسی می باشد که معمولا هم دروغ است. ماندگاری و ادامه حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین به این معناست که هر کشوری می‌تواند به اشغال گروه قلدری که صاحب زر و زور و ثروت است، درآید و این موضوع فقط متوجه سرزمین فلسطین نیست و هر کشور دیگری می‌تواند دچار این مسئله شود. حمایت از جنایات رژیم اسرائیل در واقع به تجاوزکاران و اشغالگران مشروعیت می‌دهد در حالی که جامعه جهانی همواره به دنبال اعلام شعارهایی از قبیل حقوق بشر و دموکراسی می باشد که معمولا هم دروغ است. تجاوز و اشغالگری در ذهن ملت‌ها محکوم به فناست
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    11 23
    آمریکایی‌ها جنایتکار آرزوی شکست ملت فلسطین را به گور خواهند برد. صهیونیست‌ها جنایتکار آرزوی شکست ملت فلسطین را به گور خواهند برد. اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا مرکتب جنایت علیه بشریت شد. رژیم آمریکا انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه می‌گیرد. رژیم صهیونیستی انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه می‌گیرد. نمی‌توان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای غربی سکوت کرد. حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا جنایت جنگی است و هم جنایت علیه بشریت بوده است. ارتش اسرائیل مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه شده است و باید دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود. ارتش آمریکا هم شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در نوار غزه بوده است. آمریکا، اسرائیل، داعش، هر سه برای ما یکی هستند. سازمان ملل همدست آمریکا و اسرائیل در کشتار کودکان غزه است سازمان ملل عملکرد بسیار ضعیفی از آغاز جنگ در غزه داشته و توانایی مقابله با آمریکا در ادامه کشتار را ندارد.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    12 20
    گر کمک آمریکا جنایتکار نباشد، رژیم صهیونیستی ظرف چند روز فلج خواهد شد. اگر کمک اروپا جنایتکار نباشد، رژیم صهیونیستی ظرف چند روز فلج خواهد شد. حملات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب به غزه هیچ ارتباطی و هیچ ربطی به جنگ و مبارزه و مقابله با حماس ندارد و این در حالی است که در این مدت 27 روز 100 درصد فقط مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کردن چرا؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    6 21
    ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در این مدت 27 روز 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی نیروهای نظامی آمریکا و هم نیروهای برخی کشورهای غربی در غزه جنایت می کنند، آدم می کشند. حمله اسرائیل به یک مدرسه آنروا در غزه با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا بوده است. اسرائیل با دستور مستقیم جو بایدن در غزه از بمب‌های فسفری ساخت آمریکا استفاده کرده است. آمریکایی ها جنایتکار به همراه برخی کشورهای غربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در این مدت 27 روز عامل اصلی جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در غزه هستند.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    9 22
    اسرائیل اشغالگر است. که رژیم صهیونیستی به عنوان یک نهاد اشغالگر حق دفاع از خود را ندارد. اسرائیل حق دفاع از خود را در درگیری کنونی ندارد، زیرا یک کشور اشغالگر است. که سازمان ملل حق ندارد به رژیم صهیونیستی دستور کامل برای انجام عملیات زمینی در غزه را بدهد. ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر حملات هوایی خود را به نوار غزه آغاز کرده است که موجب تخریب گسترده، کشته شدن بیش از ۸۸۰۵ نفر، مجروح شدن هزاران نفر و ایجاد یک وضعیت انسانی فاجعه آمیز شده است.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    10 19
    آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب جنایت جنگی شده است. بهترین گزینه و بهترین پاسخ مسلمانان جهان فقط نابودی اسرائیل است و هم پایگاه های آمریکا در منطقه است و هم واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    9 20
    کل منطقه به آشوب و جنگ کشیده
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    9 20
    آمریکا و چند کشور صلح و امنیت بین‌المللی و حقوق بشر را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده‌اند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    10 20
    حمله به مردم بی‌دفاع فلسطین نشان از ناتوانی اسرائیل دارد. حمله به مردم بی‌دفاع غزه نشان از ناتوانی اسرائیل دارد.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    8 21
    اقدامات آمریکا در غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    11 21
    ببینید | این فرمانده ارشد اسرائیل امروز در حمله زمینی نوار غزه کشته شد فوری؛ حمله پهپاد انتحاری به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل + فیلم
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    9 22
    پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ اقدامات آمریکا در غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. اقدامات اسرائیل در غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    7 21
    حمله مقاومت عراق به یک هدف صهیونیستی در بحر المیت مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد که در بحر المیت، یک هدف متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و این حمله را در حمایت از فلسطین انجام داده است.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    11 21
    حملات اسرائیل با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا به اردوگاه آوارگان غزه جنایت جنگی است
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    10 22
    حملات اسرائیل با حمایت آمریکا به غزه جنایت جنگی است اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا آمبولانس هلال احمر فلسطین را هدف قرار داد.
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    10 21
    حملات اسرائیل با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا به اردوگاه آوارگان غزه جنایت جنگی است حملات اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه جنایت جنگی است که حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه "نقض وقیحانه قوانین بین المللی" و "جنایت جنگی" است. حمله هوایی اسرائیل به یک مجتمع مسکونی در کمپ آوارگان جبالیا، نقض وقیحانه قوانین بین المللی و جنایت جنگی است. حمله به اردوگاهی که به غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان پناه می‌دهد، نقض کامل قوانین تناسب و تمایز میان نظامیان و غیرنظامیان است. زمان برای جلوگیری از نسل کشی و فاجعه انسانی در غزه رو به اتمام است. ما متقاعد شده‌ایم که مردم فلسطین در معرض خطر جدی نسل کشی هستند. در حملات هوایی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا ۱۹۵ غیرنظامی شهید و ۷۷۷ نفر نیز زخمی شدند. نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    11 19
    حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    13 19
    بایدن نگران نقض قوانین بین المللی از سوی اسراییل نیست/ حملات اسرائیل جنایتکار و آمریکا جنایتکار به اردوگاه آوارگان غزه جنایت جنگی است ولی متأسفانه سران بی ادب اسرائیل جنایتکار و هم سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    13 17
    پنتاگون: از آتش‌بس در غزه حمایت نمی‌کنیم/ و ما هم از آتش‌بس در غزه حمایت نمی‌کنیم چون به خاطر که اسرائیل به طور کل باید نابود شود.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    14 21
    آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب جنایت جنگی شده است. بهترین گزینه و بهترین پاسخ مسلمانان جهان فقط نابودی اسرائیل است و هم پایگاه های آمریکا در منطقه است و هم واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است. هیچ توجیهی برای جنایات در غزه وجود ندارد که صهیونیست‌ها و آمریکا ۲۸ روز است در غزه جنایت می‌کنند.