تیم فوتبال پرسپولیس در این فصل نشانی از آن اقتدار معمول را نداشته است.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

حتی همین حالا که مشغول مطالعه این مطلب هستید، سرخپوشان به حد نصاب معمول برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسیده‌اند. پرسپولیس از ۸بازی صاحب ۱۸امتیاز شده و این یعنی به‌طور میانگین از هر مسابقه ۲.۲۵امتیاز کسب کرده است. از این حساب یک امتیاز کسر شده که حتی با وجود همان هم معدل امتیازی سرخ‌ها بالاتر از عدد ۲می‌ایستد، یعنی ۲.۱۲امتیاز در هر بازی. مسلم است که چنین تیمی را نمی‌توان بحران‌زده به شمار آورد یا از جمع مدعیان قهرمانی خارج دانست. با این حال حقیقت آن است که پرسپولیس تا اینجای فصل نشان چندانی از آن اقتدار و ثبات معمول این سال‌هایش نداشته و به ندرت توانسته نمایش‌های مستحکم و ستودنی داشته باشد. این، می‌تواند خطری بزرگ در مسیر تکرار قهرمانی برای سرخ‌ها باشد.

فقط ۲بازی

پرسپولیس در ۸بازی صاحب ۵برد و ۳مساوی شده. این در حالی است که از بین بردهای این تیم، فقط دوبازی طوری بوده که رنگ صلابت در پس‌زمینه آن به چشم می‌خورده است؛ یکی پیروزی ۲بر صفر مقابل فولاد و دیگری برتری ۳بر یک در بازی با پیکان. شاید بازی با خودروسازان در قزوین را بتوان بهترین نمایش امسال قرمزها دانست که البته در همان هم پرسپولیس کلی موقعیت گل به تیم حریف داد اما در مورد بازی با فولاد باید به این نکته اشاره کنیم که امسال وضع سرخپوشان اهوازی بسیار بد بوده است. آنها در ۸بازی صاحب ۲برد و ۶شکست شده‌اند و در رده ماقبل پایانی جدول قرار دارند. پس طبیعتا بردن چنین تیمی نمی‌تواند خارق‌العاده باشد. بقیه برتری‌های پرسپولیس اما خفیف بوده‌اند؛ از ۲برد یک بر صفر مقابل آلومینیوم و گل‌گهر سیرجان که به هر حال بحث‌های جدی داوری داشته‌اند تا پیروزی بر تراکتور با همین نتیجه که روی اشتباه فاحش حسین پورحمیدی، گلر حریف ثبت شد.

شعله سرخ کم‌جان؛ خطر بزرگ در مسیر تکرار قهرمانی پرسپولیس

بذل و بخشش بیجا

از بین ۳مساوی پرسپولیس اگر توقف مقابل ذوب‌آهن و ملوان را به آمادگی و اوج‌گرفتگی غیرمنتظره رقبا در این فصل ربط بدهیم، باز تساوی با نفت آبادان در مسابقه اخیر هیچ جای توضیح و توجیهی ندارد. قرمزها در خانه خودی مقابل تیمی که از ۷بازی فقط ۶امتیاز گرفته بود، در حالی امتیاز از دست دادند که تیم حریف کل نیمه‌دوم را هم ۱۰نفره بازی کرده بود. گاهی شما در چنین مسابقاتی بر اثر بدشانسی متوقف می‌شوید اما وضع پرسپولیس حتی اینطور هم نبود و نمی‌توان صحنه‌های زیادی را به یاد آورد که موقعیت‌های جدی سرخپوشان از دست رفته باشد. حقیقت آن است که با تمام احترام به تیم قدیمی و خوب نفت، امتیازدادن به چنین رقبایی در خانه نشان می‌دهد عزم پرسپولیس برای قهرمانی جزم نیست.

یکی از مشکلات پرسپولیس در این فصل تعداد زیاد مصدوم‌ها بوده است. یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی که به‌طور کامل از دسترس خارج هستند و جای خالی‌شان قشنگ حس می‌شود اما شاید بازگشت مهدی ترابی و وحید امیری، فاز هجومی پرسپولیس را از این فقر مرگبار خلاقیت خارج کند. بگذریم که آنها فوروارد درست و حسابی هم ندارند و این مسئله، کارشان را سخت‌تر کرده.

کد خبر 804538
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha