سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
۰ نفر

ترس، غم و ناامنی باعث آسیب جدی روانی کودکانی شده که عملا نه خانواده ای دارند و جایی برای رفتن.

كودكان غزه

همشهری آنلاین - گروه دیپلماتیک: «بحران سلامت روان کودکان فلسطینی به نقطه بی‌بازگشت رسیده است.» حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه وارد دومین ماه شده است.

این در حالی است که سازمان نجات کودکان اعلام کرده یک ماه بمباران بی‌وقفه مناطق پرجمعیت غیرنظامی، بحران سلامت روانی کودکان غزه را که از پیش هم بحرانی بود، تشدید کرده و به مرحله بدون بازگشت رسیده است چرا که فضاهای امن از بین رفته و ارائه خدمات و کمک‌های سلامت روانی کاملا متوقف شده است.

در طول ماه گذشته، ۴۰۰۸ کودک در غزه به شهادت رسیده و۱۲۷۰ کودک دیگر مفقود شده که گمان می‌رود زیر ویرانه‌ها دفن شده‌اند. ۴۳ کودک دیگر هم در کرانه باختری اشغال شده کشته شده‌اند.

با حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی در ماه گذشته که هزاران فضای غیرنظامی را در غزه از جمله مدارس و بیمارستان ها که خانواده ها را پناه داده‌اند، هدف قرار داده است. در این میان خشونت، ترس، غم و ناامنی باعث آسیب جدی روانی کودکانی شده که عملا جایی برای رفتن ندارند و شمار زیادی از آنان خانواده خود را نیز از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت غزه گزارش داده در ۴هفته گذشته، ۴۴۴ خانواده دو تا پنج عضو خود را از دست داده‌اند، از جمله ۱۹۲خانواده که ۱۰ نفر یا بیشتر از اعضای خود را از دست داده‌اند، و بسیاری از کودکان بدون حمایت خانواده باقی مانده‌اند. متخصصان پزشکی در غزه برای کودکان بدون خانواده که برای زنده ماندن به مراقبت‌های پزشکی بسیار نیاز دارند اصطلاح WCNSF را به کار می‌برند که اختصار عبارت «کودک زخمی بدون خانواده» است.

یکی از کارکنان سازمان نجات کودکان در غزه و پدر ۳فرزند کمتر از ۱۰ سال می‌گوید: «زیان و درد زیادی وجود دارد. ما می‌ترسیم: از آنچه ساعت های آینده به ارمغان می آورند، از آنچه فردا به ارمغان می آورد. مرگ همه جا هست بچه هایم هر روز به چشمانم نگاه می‌کنند و در پی پاسخ هستند اما جوابی برای آنان ندارم.»‌

منبع:‌میدل ایست مونیتور

کد خبر 805439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha