دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

با وجود کارآمدی بسیار زیاد سامانه تلفنی 118 برای ارائه شماره تلفن‌های مورد نیاز به شهروندان، اشغال بودن طولانی مدت خطوط این سامانه، گاهی امکان کاربری آن را برای شهروندان دشوار می‌کند.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که خطوط 118 به خصوص در ساعات اولیه صبح بسیار اشغال است و گاهی بیش از 20 دقیقه باید شماره‌گیری کرد تا امکان برقراری ارتباط با اپراتور  فراهم شود. این در حالی است که در مواقع اورژانسی، این اتلاف وقت به ضرر شهروندان است.

از آنجایی که 118 با ارائه شماره‌تلفن‌های درخواستی مردم از مراجعه حضوری بی‌مورد آنها به بسیاری از مراکز و در نهایت سفر‌های درون‌شهری غیرضروری پیشگیری می‌کند، بهتر است راهی برای جلوگیری از اشغال بودن طولانی مدت خطوط این سامانه در نظر گرفته شود.

کم‌چرب و کم وزن

از وقتی مردم برای تناسب اندام و البته کمی تا قسمتی هم سلامتی‌ بدنشان، ارزش بیشتری قائل شده‌اند، برچسب‌های محصولات لبنی مملو از اطلاعاتی راجع به میزان کالری، کم‌چرب، پرچرب بودن و سایر اطلاعات مربوط به این مقوله شده است.

با اینکه درج این اطلاعات هر چه بیشتر باشد بهتر است اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که این اعداد و ارقام جایگزین اطلاعات مربوط به حجم و وزن محصول شده‌اند؛ به‌طوری‌که این اواخر برخی شهروندان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و از لاغری  و کم وزنی برخی محصولات لبنی سخن به میان می‌آورند.

گویا این بار تولید‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند علاوه بر خریداران، برای محصولات خود نیز رژیم لاغری در نظر بگیرند. البته بدون اینکه در مورد کم وزن یا کم حجم شدن محصولات اطلاعاتی به خریدار بدهند. در این میان قیمت این محصولات آب رفته، نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه پله‌های ترقی را دو تا دو تا طی کرده و هر روز گران‌تر از دیروز می‌شوند.

به هر حال درج اطلاعات ضروری روی محصولات جزء الفبای رعایت حقوق مصرف‌کننده محسوب می‌شود.

استراحت اجباری در فرودگاه

تاخیر پرواز یکی از مشکلات جدی برخی خطوط هوایی است که در زمان افزایش تعداد مسافران و روز‌ها تشدید می‌شود. البته در چند ماه اخیر نیز گزارش‌های منتشر شده نشان داده است که برخی خطوط هوایی رکورد‌های جدیدی را در زمینه تاخیر در پرواز‌هایشان به ثبت رسانده و موجب نارضایتی مسافران شده‌اند.

این در حالی است که مسافرانی که با مشکل تاخیر پرواز مواجه می‌شوند در برخی فرودگاه‌ها از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار نیستند. به عنوان مثال صندلی به تعداد کافی برای نشستن مسافران وجود ندارد. همچنین صندلی‌های تختخواب‌شو که امروزه استفاده از آنها در همه فرودگاه‌ها فراگیر شده است به تعداد کم در فرودگاه‌ها وجود دارد و گاهی فرودگاه به چنین صندلی‌هایی مجهز نیست و مسافران در صورت تاخیر‌های طولانی ناچار به استراحت روی زمین سرد سالن فرودگاه هستند.

جدا از اینکه این مسئله برای مسافران آزاردهنده است، موجب می‌شود نمای بصری فضای فرودگاه برای سایر مسافران که در بین آنها گردشگران خارجی هم حضور دارند، چندان جالب نباشد. انتظار می‌رود در مورد نصب این تجهیزات در فرودگاه‌ها شتاب بیشتری صورت گیرد تا دست‌کم تحمل تاخیر‌های آنچنانی خطوط هوایی ساده‌تر باشد.

بیمه‌باشگاه‌ها

در حالی که باشگاه‌های ورزشی موظفند ورزشکاران عضو را بیمه کنند اما این مهم در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی فراموش شده است. همچنین تعدادی از این باشگاه‌ها دارای وسایل قدیمی و مستهلکی هستند که هر از گاهی حادثه‌ساز می‌شوند.

بسیاری از افراد علاقه‌مند به ورزش با یک‌بار صدمه‌دیدن از چنین وسایلی از ورزش فاصله می‌گیرند و دیگر نمی‌خواهند تجربه تلخ مصدوم شدن را تکرار کنند.

کد خبر 80605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز