پاکو خمس یک بازی مهم دیگر را هم باخت تا تردیدها در مورد این مربی قوت بگیرد.

پاکو خمز

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

طبیعتا به بازی استقلال و تراکتور از ۲زاویه می‌شود نگاه کرد؛ یک‌طرف تیم برنده که استقلال بود و انصافا یکی از بهترین نمایش‌های فصلش را ارائه داد و سمت دیگر تراکتور که اصلا در حد و اندازه‌های مورد انتظار ظاهر نشد. در حقیقت همان‌قدر که قوت استقلال در رقم‌خوردن برتری ۲بر صفر آبی‌ها در این مسابقه سهیم بود، تراکتور هم با ضعف عجیب و غریبش به میزبان کمک کرد تا در مسیر یک پیروزی آسان و بی‌دردسر قرار بگیرد. این باخت همچنین بار دیگر و بیشتر از هر زمان دیگری به یک شائبه دامن زد؛ اینکه پاکو خمس مرد بازی‌های بزرگ نیست.

۷باخت بزرگ و فقط ۲برد

پاکو خمس از میانه‌های فصل گذشته و به‌طور دقیق‌تر از ۱۷آذر ۱۴۰۱سرمربی تراکتور شد. با احترام به همه تیم‌ها و رقبا، در این مدت تراکتور ۹بازی بزرگ کلاسیک داشته است که ۸تا از آنها مقابل ۳تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان بوده و آن دیگری در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشارجه امارات. آمار خمس در این مسابقات ناامیدکننده است. او ۷تا از این بازی‌ها را باخته که ازجمله منجر به از دست‌رفتن سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و نیز جام‌حذفی فصل گذشته شده است. پاکو خمس فقط در ۲بازی بزرگ برنده بوده؛ ابتدا همان اوایل کار در تبریز استقلال را با ۲گل برد و بعد باز هم در زمین خودی با نتیجه یک بر صفر بر سپاهان چیره شد. این برد دوم نه‌تنها از نظر فوتبالی چندان عادلانه نبود، بلکه بحث‌های جدی داوری هم داشت. در بقیه موارد خمس مقابل رقبای بزرگ بلااستثنا بازنده بوده و حتی مساوی هم نداده. در این مسابقات تیم او ۲گل و ۳گل و حتی ۷گل هم خورده که اصلا آمار قابل دفاعی نیست. از یک جا به بعد، این حجم از نتایج بد مقابل رقبای بزرگ واقعا نمی‌تواند تصادفی و بدون تحلیل باشد.

عذر بدتر از گناه

خمس پس از شکست مقابل استقلال، در دفاع از عملکرد خود و تیمش بار دیگر اعلام کرد تراکتور را مدعی قهرمانی نمی‌داند. او با لحنی تند گفت فقط پرسپولیس، استقلال و سپاهان شانس بردن جام را دارند و هر آدم بینایی می‌تواند متوجه این واقعیت شود. خمس بعد از باخت به پرسپولیس هم گفته بود: «مقابل تیم‌های بزرگ می‌بازیم و این عجیب نیست.» چنین اظهاراتی بیش از آنکه اعتباردادن به رقبا باشد، به منزله تحقیر تیم خودی است و بعید به‌نظر می‌رسد هواداران تراکتور تیم خودشان را بزرگ یا مدعی ندانند. باشگاه هزینه زیادی انجام داده و سرمربی خارجی‌اش را هم حفظ کرده تا در چنین مسابقاتی نتایج مطلوب را به‌دست بیاورد و در زمره مدعیان قهرمانی باشد؛ در غیر این صورت با یک مربی ایرانی و بازیکنان بومی هم می‌شد نتایجی شبیه این را به دست آورد و در میانه‌های جدول جا خوش کرد. اینطور نیست؟

ریز نتایج خمس در مسابقات بزرگ

تراکتور۲ استقلال صفر (هفته ۱۵لیگ ۲۲)
استقلال ۲ تراکتور یک (یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی فصل ۲۲)
تراکتور۲ پرسپولیس۳(هفته ۲۲لیگ ۲۲)
تراکتور یکسپاهان صفر (هفته ۲۵لیگ ۲۲)
استقلال۷تراکتور یک (هفته ۳۰لیگ ۲۲)
سپاهان۳ تراکتور یک (هفته اول لیگ ۲۳)
تراکتور صفرپرسپولیس یک (هفته دوم لیگ ۲۳)
تراکتور یک الشارجه ۳(پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا)
استقلال۲ تراکتور صفر (هفته ۱۰لیگ ۲۳)

کد خبر 806840
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha