کارشناس مسائل بین الملل گفت: پیامی که آقای زاکانی، شهردار محترم تهران خطاب به شهرداران پایتخت‌های اسلامی ارسال کردند، استفاده‌ای هوشمند از یکی از ابزارهای حوزه دیپلماسی عمومی بود.

خورسند2

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی خورسند، کارشناس مسائل بین الملل گفت:اقدامات و پیشنهاداتی که ایشان مطرح کرد، نشان از نگاه بلند و حساسیتی است که اکثر مقامات جمهوری اسلامی ایران نسبت به آرمان‌های فلسطین و پایان دادن جنگ غزه دارند. تا جایی که شهردار تهران نیز وظیفه خود دانست تا با همراه کردن دیگر شهرداران پایتخت‌های اسلامی، جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها را در غزه پایان دهد.

همراه کردن سایر کشورهای اسلامی در بازسازی غزه و جبران خسارات وارد شده به زیرساخت‌های این منطقه یکی از محورهای مهم پیام شهردار تهران به شهرداران پایتخت‌های اسلامی بوده است. چراکه متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به دلیل سرسپردگی به غربی‌ها و نظام استکبار، به اشکال مختلفی از همبستگی کشورهای اسلامی در حمایت از مردمان فلسطین جلوگیری کرده‌اند.

موضوع بازسازی شهر غزه به قدری در شهرداری و شورای شهر تهران جدی بوده که نشستی با محوریت همین موضوع در بین شهرداران کشور برگزار شد اما قطعا این موضوع کافی نبود و حالا شهرداری تهران قصد دارد تا با همراه کردن دیگر پایتخت‌های اسلامی، ویرانه‌های غزه را از نو بسازد و مانع رسیدن رژیم صهیوینیستی به این هدف شود که سرزمین غزه به طور کامل از روی زمین برداشته شود.

اما این امر مشارکت تمامی کشورهای اسلامی و پایتخت‌های آن را لازم دارد که امیداوریم با همراهی آنان و پایان سرسپردگیشان به حاکمان غرب، این موضوع هرچه زودتر محقق شود.

کد خبر 807079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha