مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر مقابل مجموعه فرهنگی، ‌تاریخی آرامگاه حافظ در شیراز از صبح روز سه‌شنبه، ۲۳آبان فعالیت خود را شروع کرد. قرار بود این نمایشگاه از ۲۲آبان آغاز به‌کار کند، اما به‌دلیل اینکه در روز افتتاحیه معاون وزیر جهادکشاورزی هم حضور داشته باشد، یک روز تأخیر داشت.

زندگی روستایی / عشایری / مادر در خانواده روستایی

به گزارش همشهری آنلاین نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر مقابل مجموعه فرهنگی، ‌تاریخی آرامگاه حافظ در شیراز از صبح سه‌شنبه (۲۳ آبان) فعالیت خود را شروع کرد. قرار بود این نمایشگاه از ۲۲ آبان آغاز به کار کند، اما به دلیل اینکه در روز افتتاحیه معاون وزیر جهاد کشاورزی هم حضور داشته باشد، یک روز تاخیر داشت.

رئیس مطالعات اداره کل امور عشایر فارس در این باره به همشهری گفت: «جامعه عشایری کشور در زمینه گردشگری جذابیت‌هایی دارد و دلیل آن به زندگی در طبیعت برمی‌گردد. جامعه عشایری در زمینه جذب گردشگر موفقیت‌های بسیاری دارد و خانواده‌های عشایری در سال‌های گذشته توریست‌های خارجی بسیاری را پذیرا بودند و ما گردشگران فعالی در این حوزه داریم.» امیر بیات ادامه داد: «برای اینکه فرهنگسازی صورت بگیرد و در کنار پذیرایی از گردشگران، صنایع دستی جامعه عشایری را هم عرضه کنیم، تصمیم گرفتیم نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر را در شیراز برگزار کنیم. در واقع با برگزاری این نمایشگاه درصدد هستیم تا فعالان حوزه گردشگری را شناسایی کنیم و بتوانیم تعاملات بیشتری با این فعالان داشته باشیم.»

ویژه‌ برنامه‌های جشنواره

در این نمایشگاه ویژه‌برنامه‌های از عشایر تا گردشگری، ورکشاپ‌های گردشگری عشایر، عشایر و محیط‌زیست، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، آموزش و شناسایی فعالان عشایر و رونمایی از بسته‌های تور گردانی عشایر به نمایش در می‌آید. بیات با تایید این موضوع گفت: «یکی از سیاست‌های سازمان امور عشایر به عنوان متولی امور عشایر این است که در کنار اقتصادی مبتنی بر دامداری، از شغل‌های دیگر جامعه عشایری فروش محصولات داورهای گیاهانی و صنایع دستی است. در عین حال، یکی از مباحث مهم جامعه عشایری در حوزه اقتصادی جذب گردشگر است.»

تشکیل میز ملی گردشگری در فارس

رئیس مطالعات اداره کل امور عشایر فارس عنوان کرد: «بر همین اساس، در وزارت میراث فرهنگی میز ملی گردشگری عشایر تشکیل شد. از آنجایی که فارس بیشترین جمعیت عشایر را در اختیار دارد و به عنوان یکی از قطب‌های مهم عشایری محسوب می‌شود، میز ملی گردشگری عشایر در فارس تشکیل شد. به همین دلیل، نخستین نمایشگاه ملی گردشگری عشایر در استان فارس در حال برگزاری است. در جریان این نمایشگاه، یکسری برنامه‌های هنری و فرهنگی و آموزشی هم تدارک دیده شده است.»

گروه‌های عشایری از فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و خوزستان در این جشنواره حضور دارند تا ظرفیت‌های عشایری این استان‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. این جشنواره ۲۶ آبان‌ به پایان می‌رسد.

کد خبر 807125
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha