دولت انگلیس اعلام کرد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه از جمله مقاماتی است که تحت تحریم قرار گرفته است.

آمريكا و انگليس

به گزارش همشهری آنلاین، دولت‌های انگلیس و آمریکا از زمان آغاز حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، حمایت همه جانبه خود از این رژیم را اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که احساسات ضد صهیونیستی در هر دو کشور به شدت در حال افزایش است.

روز شنبه (۱۱ نوامبر، ۲۰ آبان ماه)، تظاهرات‌های گسترده‌ای در سراسر انگلیس در اعتراض به حملات اسرائیل به فلسطینیان غزه به صورت آرام و صلح‌آمیز برگزار شد و پس از آن طبق گزارش یورونیوز، وزیر کشور برکنار شده بریتانیا با طرح این ادعا که شرکت کنندگان در این تجمعات خواهان نابودی اسرائیل هستند، تظاهرات حامیان فلسطین را «راهپیمایی‌های نفرت» خوانده و علی‌رغم صلح‌آمیز و بدون خشونت برگزار شدن این راهپیمایی‌ها، شرکت کنندگان در آن را «اوباش» توصیف کرد.

این اظهارات سبب شد تا «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا، «سوئلا بریورمن» وزیر کشور جنجالی انگلیس را برکنار کرد.

رسانه‌های انگلیسی روز شنبه هفته جاری گزارش کردند که بیش از یکصد هزار نفر در پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس و توقف کشتار زنان و کودکان فلسطینی شدند.

کد خبر 807489
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    36 7
    سکوت در برابر جنایت، بدتر از خود جنایت است. رژیم کودک کش صهیونیستی و متحدانش باید به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
    • DE ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 15
      طبق کدوم قانون و احکامی، سکوت در برابر جنایت از جنایت بدتره؟! چرا حرف بی سر و ته میزنی؟ مردم دنیا اکثرا درگیر مشکلات خودشون هستن
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    32 10
    تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و به همراه برخی کشورهای اروپایی در جنگ نوارغزه هیچ ارتباطی و ربطی با جنگ، مبارزه و مقابله به حماس ندارد و از 15 مهرماه تاکنون هم نداشته است.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    28 10
    حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب اروپا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    27 7
    در این مدت 39 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 1.9میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    28 6
    حماس تسلیم شدنی نیست/ تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و به همراه برخی کشورهای اروپایی در جنگ نوارغزه هیچ ارتباطی و ربطی با جنگ، مبارزه و مقابله به حماس ندارد و از 15 مهرماه تاکنون هم نداشته است و در این مدت 39 روز 100 درصد فقط بیش از 12 هزار نفرمردم غزه را قتل عام کردند و هنوز هم قتل عام می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    25 7
    مقاومت تا نابودی «اسرائیل» ادامه خواهد داشت
  • بابائی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    33 7
    انگلیس جنایتکار از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    33 7
    بیش از۲۰۰ هزار نفر از شمال غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا و انگلیس فرار کرده اند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    27 6
    یعنی دیگر بمب های انگلیس بر سر مردم غزه فرود نخواهد آمد؟ آخه انگه لیس هیج چیزی جز بمب را (که آن را هم با بمب افکن های رژیم صهیونیستی بر سر کودکان غزه می ریخت.) به حماس و فلسطینیان نمی داد.
  • پرفسور DE ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    5 5
    ما 40 ساله تحریم هستیم.
    • DE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      تحریم اوایل کاغذ پاره بود! اما از زمان روحانی تحریم‌ها از کاغذپاره تبدیل شد به بدتر از جنگ
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    26 4
    آیا اسرائیل اسناد محکم و قابل استنادی مبنی بر وجود فرماندهان حماس در بیمارستان های غزه و یا وجود پایگاههای موشکی حماس در زیر بیمارستانهای غزه به جامعه جهانی ارائه نموده است یا تمام این ادعاها ناشی از اوهام و تخلیات اسرائیل بوده و ابزاری برای نسل کشی آنها می باشد؟ و بعنوان مثال آیا می توان یک هواپیمای مسافربری را با 300 مسافر در هوا با موشک منفجر کرد فقط بخاطر احتمال وجود یک تروریست در آن هواپیما ؟؟؟ قطعا این استدلال بی اساس اسرائیل برای هیچ انسان عاقلی پذیرفته نیست و باید این منطق اسرائیل و حامیان آن را به چالش بکشیم.
  • امید IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    28 3
    انگلیس وآمریکا پدرومادر تروریسم صهیونیسم وعربستان سعودی واسر ایبل بچه های آن تروریست‌ها هستند وبانابودی اینها جهان آرام میشه
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    دقت کنید رنگ قرمز روی پرچم های انگلیس و آمریکا در واقع نشانه هایی از رد خون هستند. ففط نمیدانم چرا پرچم اسرائیل آبی است 🤔