اولین خودروی الکتریکی شیائومی، به نام شیائومی SU۷، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

شیائومی

به گزارش همشهری آنلاین از آرناای‌وی، شیائومی که در صنایع ارتباطی مانند گوشی و لوازم خانگی و حوزه‌های دیگر در حال توسعه است، اکنون به نظر می‌رسد که در حال جهش به بخش خودرو است.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

تصاویر مخفی که اخیر از داخل کابین اولین خودروی الکتریکی شیائومی منتشر شده، هیجان علاقه‌مندان به دنیای خودرو را افزایش داده است.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

شیائومی SU۷ که برای تولید انبوه در دسامبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، با طراحی زیبا و فناوری پیشرفته خود توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

عکس‌هایی که اخیراً فاش شده‌اند، نماهایی وسوسه‌انگیز از فضای داخلی این خودرو ارائه می‌دهند. این عکس‌ها یک صفحه کنترل مرکزی فوق العاده و یک فرمان سه‌پره با طراحی متمایز با کفی صاف را که مجهز به ۲ دستگیره کاربردی است، به نمایش می‌گذارد. این ترکیب استایل و عملکرد، بر تعهد شیائومی به ادغام فناوری هوشمند در طراحی خودرو تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

SU۷، یک سدان برقی ۴ در و پنج نفره به طول ۴۹۹۷ میلی‌متر، عرض ۱۹۶۳ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۵۵ میلی‌متر است. فاصله بین ۲ محور هم ۳هزار میلی‌متر است.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

این خودرو دارای ۲ نوع چرخ ۱۹ و ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۴۵ R۱۹ و ۲۴۵/۴۰ R۲۰ است. این خودرو در ۲ نسخه عرضه می‌شود؛ یکی با LiDAR که در پشت شیشه جلو نصب شده و دیگری بدون آن. LiDAR یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

گزینه‌های باتری هم به همان اندازه چشمگیر هستند؛ یک باتری LFP از BYD برای تریم مقرون به صرفه تر و یک NMC سه‌تایی از CATL برای مدل بالاتر. وزن آن بین ۱۹۸۰ کیلوگرم برای تریم پایین و ۲۲۰۵ کیلوگرم برای تریم بالا متغیر است و حداکثر سرعت به ترتیب ۲۱۰ کیلومتر در ساعت و ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب SU۷، سیستم داخل خودروی آن است که توسط HyperOS شیائومی اجرا می‌شود. HyperOS یک سیستم عامل داخلی توسعه یافته است که برای تامین انرژی گوشی‌های هوشمند و خودروها طراحی شده است. این حرکت نشان دهنده استراتژی شیائومی برای ادغام تخصص خود در فناوری هوشمند با سرمایه گذاری در صنعت خودرو است.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

فراتر از مشخصات فنی، SU۷ دارای برخی عملکردهای نوآورانه است، مانند دوربین روی ستون B، سیستم باز کردن قفل تشخیص چهره، و عملکرد ETC که امکان پرداخت خودکار عوارض در جاده‌های دارای عوارضی را فراهم می‌کند.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

یک منبع معتبر نام ۳ مدل SU۷، SU۷ Pro و SU۷ Max را فاش کرده که برخی از آنها دارای بال عقب فعال هستند و به تعادل بین کشش کم و پیچیدن خوب کمک می‌کند.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

SU۷ قرار است در کارخانه «بیک آفرود ویکل کو» پکن تولید شود. این همان کارخانه ای است که خودروهای مرسدس بنز را تحت لیسانس شرکت مشارکتی پکن-بنز تولید می‌کند. بیک، یک بازیگر مهم در صنعت خودروسازی و مالک ۱۰ درصد از سهام مرسدس بنز است که نشان دهنده سطح تخصص و کیفیتی است که می توان از تولید SU۷ انتظار داشت.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

بیشتر بخوانید:

ورود شیائومی به بازار خودروهای برقی در مارس ۲۰۲۱ با تعهد سرمایه گذاری حدود ۱.۳۰ میلیارد یورو در این پروژه اعلام شد. این شرکت دامنه XiaomiEV.com را در آگوست ۲۰۲۳ به منظور آماده‌سازی برای راه‌اندازی سرمایه گذاری جدید خود ثبت کرد.

تصاویر | موبایل‌ساز، خودروساز شد! | تولید ۳ مدل معمولی، پرو و مکس

در حالی که منتظر عرضه رسمی‌شیائومی SU۷ هستیم، مشخصات، ویژگی‌های نوآورانه و ادغام فناوری هوشمند، آن را در بازار رقابتی خودروهای برقی متمایز می‌کند.

ویدئوی زیر را در این خصوص مشاهده فرمایید:

کد خبر 808086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha