ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهور اوکراین مدعی شد، کودتای جدیدی که او «به سبک کودتای میدان» خواند در حال چیده شدن در اوکراین با هدف سرنگونی دولت او است و روسیه پشت این دسیسه است.

زلنسكي

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه بلومبرگ گزارش داد، زلنسکی بعد از دیدار با خبرنگاران خارجی مدعی شد: «ما این اطلاعات را از جانب نیروهای اطلاعاتی و شرکایمان دریافت کرده‌ایم.»

زلنسکی ادامه داد، این کودتا که او از آن تحت عنوان کودتای «میدان-۳» یاد کرد، در حال چیده شدن توسط روسیه برای اجرا شدن در اوکراین است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، اخیرا رسانه‌های اوکراینی از بروز اختلاف نظر در داخل طبقه حاکم در این کشور خبر دادند. این رسانه‌ها نوشتند، این اختلافات بین زلنسکی و فرماندهان ارشد ارتش او از جمله والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین بر سر وضعیت ضد حمله این نیروها علیه روسیه بروز یافته است. زالوژنی اخیرا با منتشر کردن مقاله‌ای در نشریه اکونومیست، از استراتژی جنگی مقام‌های دولت زلنسکی انتقاد کرد.

زلنسکی در دیدار با نمایندگان رسانه‌ها افزود: «در حال حاضر تمرکز من بر کمک گرفتن از غرب است. توجه آنها به دلیل وضعیت خاورمیانه و دلایل دیگر به منطقه دوم معطوف شده است. بدون حمایت آنها، ما عقب نشینی خواهیم کرد.»

کد خبر 808100
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    97 15
    حالا که کشور و مردم را از بین بردی سزای تو و نوکر صفتان بی خرد آمریکایی همین است و بعد از تو و اوکراین نوبت خود آمریکا است که نابود شود. اگر روسیه وچین هماهنگ و متحد باکشورهای خاورمیانه و همسایگان عزم راسخ داشته باشند.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    69 16
    این احمق طرفدار اسرائیل بود #رژیم صهیونسیتی
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    78 14
    مگه تا حالا پیشروی داشتی ؟!!!! با کمک همه جانبه ی غرب وغربزدگان ...... لعنت خدا به دلقک های صهیونیست از اوکراین تا فلسطین اشغالی
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    68 11
    تو حتی اگر خودت هم بخواهی با روسها صلح کنی قطعا توسط امریکا کشته خواهی شد تو نه راه برگشت داری نه راه ادامه تنها راهی که مونده اینه که مثل اسنودان پناهنده بشی به مسکو در این صورت حداقل جانت حفظ خواهد شد
  • سعید IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    70 11
    عاقبت کمک گرفتن از غرب همینه تنهات میزارن
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    71 10
    ای خاک براون سرپوکت جمهوریخواه ها کمک به اورکایین رومنوط به کمک به اسراییل کردن فعلا خرتوخره و توی بودجه موقت هم بودجه ایی برای این دوتا نخاله ها درنظر گرفته نشده هرکسی با آمریکایی ببنده به فنا رفته امیدواریم یه باشرف پیدابشه مردم اوکرایین روازدست این وامریکای جنایتکار نجات بده دلقک عوضی
  • کامبیز IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 65
    درود بر تو قهرمان
  • Dr mmv IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    12 57
    با این نظراتی که دوستان میدن آخرش نفهمیدیم اوکراین به روسیه حمله کرد یا روسیه به اوکراین، که اگر قسمت دوم درست باشد چه تفاوتی بین اوکراین و غزه وجود دارد؟ هر دو مورد هجوم قرار گرفته اند ، ولی این یه بام و دو هوا چه جوری قابل تفسیره؟. ما که نفهمیدیم دوستانه که میدونین بگن.