شهر سنگ و سیمان، برج و ماشین، سرب‌های رقصان در هوا و گره‌های کور ترافیکی، این روزها همراه با خزان، رنگ دیگری به‌خود گرفته است. تهران پاییزی با خیابان‌هایی که پر شده از برگ‌های خشک زرد، نارنجی و قرمز، حسابی دیدنی شده و جان می‌دهد برای یک پیاده‌روی طولانی.

میدان مشق

به گزارش همشهری آنلاین، آنهایی که اوضاع آب و هوا را رصد می‌کنند، اعلام کرده‌اند که باران‌های پاییزی در راه است و چه چیزی بهتر از اینکه از خانه بیرون زده و زیر نم باران سری هم به جاهای دیدنی شهر بزنید؛ شهری که با همه هیاهو و هزارتوهایش اماکن دیدنی بی‌شماری دارد.

حدفاصل موزه ملک تا سر در باغ ملی، میدان مشق واقع شده که بهشت آرامی است در دل شلوغی‌های پایتخت. در این محوطه آثار تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد که هر یک به‌تنهایی می‌توانند شناسنامه‌ای برای هویت‌شناسی تهران باشند.

این محوطه در منطقه ۱۲ قرار دارد و روزانه توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. قدمت این محوطه به دوران قاجار برمی‌گردد. میدان مشق در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی به‌خود دیده و حالا اماکن دیدنی آن بازگوکننده این حوادث تاریخی هستند.

بیشتر بخوانید:

سردر باغ ملی که یکی از درخشان‌ترین آثار تاریخی دوره قاجار و یکی از المان‌های مهم تهران است نیز در میدان مشق قرار دارد. کاشی‌کاری‌های هنرمندانه، ارتفاع بلند و در فلزی پرنقش و نگار این بنا می‌تواند مسحورتان کند. با پرسه زدن در میدان مشق می‌توانید ساختمان جالب قزاقخانه و محوطه قدیمی و زیبای وزارت امور خارجه را هم تماشا کنید.

پس روزهای کوتاه پاییز را دریابید و به دیدن زیباترین اماکن تهران در رنگارنگ‌ترین فصل سال بروید.

کد خبر 808412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha