یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

سیر تحولات ۴۵ روز اخیر نشان می‌دهد آینده از آن مردان، زنان و کودکان غزه خواهد بود و ترک بزرگی که در جریان جنگ اخیر در سرزمین‌های اشغالی بر هیمنه و پیکره رژیم صهیونیستی وارد شد، این رژیم را خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها به انزوای تاریخ خواهد برد و آن را از ریشه خواهد خشکاند.

احد آزادی‌خواه؛   ‌نماینده مجلس

تجمعات شنبه ۲۷ آبان‌ماه مردم سراسر ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت کشتار رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، آثار مثبت زیادی بر حدود یک‌ماه‌ونیم مقاومت فلسطینیان دارد. تجمع ویژه مردم پایتخت در میدان انقلاب با سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پیام واضح اتحاد مسلمانان مقابل ماشین کشتار صهیونیست‌ها را منعکس کرد. در باب آثار این تجمع مردمی ذکر چند نکته قابل‌توجه است:
۱-حمایت از مظلوم یک نگاه مکتبی است. بیان امیرالمومنین حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا؛ پیوسته دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید»، راهنمای عمل مسلمانان به‌ویژه شیعیان در مقابله با ستمگری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی است و از همین رو مردم انقلابی تهران در میدان انقلاب، انقلاب دیگری در حوزه استکبارستیزی و مبارزه با کودک‌کشی صهیونیست‌ها خلق کردند.
۲-درس دوم اصلاحیه‌ای بود که این تجمعات بر قضاوت‌های عجولانه برخی خودی‌ها مبنی بر فاصله گرفتن مردم از آرمان‌های انقلاب زد. برخی به‌دنبال فراز و فرودهای سیاسی سال‌های اخیر در کشور، قضاوت می‌کنند که مردم دیگر پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند، در مناسک شرکت نمی‌کنند و دعوت حضور در مناسبات و گرامیداشت شعائر را پاسخ نمی‌دهند. به‌رغم برخی ناراحتی‌های مردم از مشکلات کشور ازجمله گرانی‌ها، تجمع و حضور میلیونی آنها در حمایت از مردم غزه در سراسر کشور به‌ویژه میدان انقلاب تهران، نشان داد که مردم وقتی در بزنگاه‌ها احساس کنند حضورشان اثرگذار است، حاضر خواهند شد و مردانه از آرمان‌های انقلاب‌شان دفاع خواهند کرد. مردم همیشه خودشان را ثابت کرده بودند و این بار هم این همراهی را به اثبات رساندند.
۳- نکته سوم نیز نمایش زایش خروش مردمی در رخدادهای خاص است. زمانی برای حمایت از مردم فلسطین، تنها مردم ایران خیزش می‌کردند و به خیابان‌ها می‌آمدند، اما امروز به فرموده آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، بسیج‌هایی در سراسر دنیا اتفاق افتاده است. امروز بسیج مردم لندن، بسیج مردم پاریس و بسیج مردم نیویورک از خودشان رونمایی کرده‌اند و دولتمردان غربی را به تعجب وا داشته است. در نتیجه دهه‌ها ترویج پیام انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مظلوم و ایستادگی مقابل ظالم، امروز دنیا واکنش تندی به استکبار و استبداد نشان می‌دهد و نمی‌گذارد ناله مظلومان، مجروحان و شهادت شمار کثیری از مردم غزه در هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغات غربی‌ها گم‌شود. امروز بسیج افکار عمومی دنیا خودش را به خطوط جانبدارانه امپراتوری‌های بزرگ رسانه‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی تحمیل و آنها را وادار به انتشار صدایشان و صدای مظلومیت مردم غزه کرده و از این بابت اتفاق کم‌نظیری در مبارزه با استکبار رقم خورده است.
رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن طی دهه‌ها بمباران تبلیغاتی، سایه وحشت و قدرت پوشالین صهیونیست‌ها را بر سر منطقه گسترده بودند. دستاوردهای اخیر مبارزان فلسطینی با کمترین تجهیزات، اعتبار این تبلیغات را زیر سؤال برد و این دیوار وحشت را فروریخت. سیر تحولات ۴۵ روز اخیر نشان می‌دهد آینده از آن مردان، زنان و کودکان غزه خواهد بود و ترک بزرگی که در جریان جنگ اخیر در سرزمین‌های اشغالی بر هیمنه و پیکره رژیم صهیونیستی وارد شد، این رژیم را خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها به انزوای تاریخ خواهد برد و آن را از ریشه خواهد خشکاند.

احد آزادی‌خواه؛ ‌نماینده مجلس

کد خبر 808525
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha