مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی جدید آمارهایی ارائه کرده و بر اساس آنها به این نتیجه رسیده که با روند فعلی، برابری کامل تعداد زن و مرد در حضور در عرصه سیاسی و تصمیم‌گیری تا ۱۳۰ سال دیگر حاصل نخواهد شد.

زنان جهان - شکاف جنسیتی - نابرابری

همشهری آنلاین، لاله غزالی: مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی جدید از وضعیت مشارکت زنان در عرصه‌ تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی با عنوان «گزارش جهانی شکاف جنسیتی» آمارهایی ارائه کرده و به این نتیجه رسیده که بر اساس آنها و با روند فعلی، برابری کامل تعداد زن و مرد در حضور در این عرصه تا ۱۳۰ سال دیگر حاصل نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، تنها ۶ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل به برابری جنسیتی در پارلمان دست یافته‌اند و زنان فقط در ۱۱ کشور نصف یا بیشتر پست‌های وزارت را در اختیار دارند. این در حالی است که کشورهایی که نمایندگان زن بیشتری در بالاترین سطوح دارند، نابرابری قانونی بین مردان و زنان را برطرف می‌کنند.

به عبارتی، هرچه تعداد زنان برای مناصب سیاسی بیشتر شود، امتیاز شاخص زنان، تجارت و قانون (WBL) یک کشور بیشتر افزایش می‌یابد.

همچنین، مشارکت زنان در نیروی کار با برابر شدن فرصت‌ها افزایش می‌یابد که نه‌تنها بر خود زنان، بلکه بر تولید ناخالص داخلی کشورهایشان نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

شکاف جنسیتی در جهان ۱۳۰ سال دیگر هم پر نمی‌شود | ۲/۴ میلیارد زن؛ محروم از مشارکت در تصمیم‌گیری سیاسی


گرافیک: داود سرخوش

کد خبر 809965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha