خراسان شمالی یک بار 10 روز پیش با سیلاب شدید خسارت دید و این بار طی 2 روز گذشته با سیلاب شدید دچار مشکلاتی شد.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین، بارش باران و وقوع سیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (1 و 2 آذر) موجب خسارت‌هایی در مناطق مختلف خراسان شمالی شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه بارندگی و وقوع سیلاب در ۲ روز گذشته 65 میلیارد تومان به راه های روستایی 7 شهرستان‌ استان خسارت زده است، گفت:‌ تاکنون ۲۴۵ کیلومتر از محورهای روستایی با کمک راهداران رسوب برداری و پاکسازی شده است. به گفته محمد مشتری، این خسارت ها به محورهای روستایی در شهرستان های بجنورد، رازوجرگلان، اسفراین، شیروان، مانه، سملقان و جاجرم وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی درباره سیل اخیر توضیحات بیشتری داد و به همشهری گفت‌: سیل اخیر مانند سیل 10 روز پیش شدید بود و اگر تدابیر لازم درباره تغییر مسیر سیلاب اندیشیده نمی شد، می‌توانست خرابی‌ های بیشتر به بار آورد و مجدد مسیر جنگل گلستان و راه ارتباطی 2 استان خراسان شمالی و گلستان را تخریب کند. غلامرضا شفیق با بیان اینکه مسیر جاده جنگل ملی گلستان 3-4 روز دیگر بازگشایی می‌ شود، افزود: سیل اخیر پل ورودی و راه ارتباطی 6 روستای کلاته بز، گوگدره،‌ اینچه سفلی، قزلر قلعه بالا، قزلر قلعه پایین و ترجنلی را تخریب و همچنین گاز سه روستای قزلر قلعه بالا، قزلر قلعه پایین و ترجنلی را قطع کرد.

به گفته او، قطعی گاز بعد از حدود 15 ساعت رفع شد، اما راه های عبوری موقت و به صورت تراکتور رو باز شده و برای بازسازی هر پل 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی تاکید کرد که بارش‌ های اخیر به گفته بزرگان روستاها و همچنین آمار موجود کم سابقه است و به نظر می‌ رسد با دوره بازگشت 60 ساله در بارندگی‌ ها مواجه هستیم و به همین تمهیدات لازم برای بارش های نقطه‌ ای، رگباری و شدید اندیشیده شده است.

کد خبر 810100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha