سیتی و لیورپول حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ‌های اروپایی را برگزار می‌کنند.

سیتی - لیورپول

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی‌های ملی تمام شد و مشتی مصدوم روی دست باشگاه‌ها گذاشت. از امروز لیگ‌های اروپایی به‌صورت فشرده ادامه می‌یابد و اواسط هفته بازی‌های لیگ قهرمانان و آخر هفته هم لیگ اروپا و کنفرانس را در پیش داریم؛ این مسابقات پشت‌سر هم احتمال افزایش مصدومیت‌ها را در پی دارد. بازیکنان آمریکای‌جنوبی باید فاصله زیادی را برای بازگشت به اروپا طی کنند. برزیلی‌ها و آرژانتینی‌ها چهارشنبه صبح بازی کردند و اگر یک روز برای سفر کنار بگذاریم و ۲روز هم برای ریکاوری درنظر بگیریم، عاقلانه نیست که بازیکنان این دو کشور در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود به میدان بروند.

همین امروز کلی بازی مهم و حساس در تقویم گنجانده شده است، چون تیم‌ها به‌خاطر لیگ قهرمانان، این هفته باید زودتر از شر بازی‌های لیگ رها شوند. حساس‌ترین بازی این هفته را ساعت۱۶ امروز تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول برگزار می‌کنند. سیتی با ۳بازیکن مصدوم (کوین دی‌بروینه، سرخیو گومز و استونز) به وقفه بازی‌های ملی رفت، با این حال تعداد آسیب‌دیده‌ها در این فیفادی رشد کرد و ارلینگ هالند و کواچیچ هم در اردوی تیم‌های ملی نروژ و کرواسی مصدوم شدند. حالا گواردیولا فقط ۱۳بازیکن در اختیار دارد و احتمالا دی‌بروینه، سرخیو گومز، جان استونز، جاناتان آکه، ادرسون، کواچیچ، نونس و هالند به بازی با لیورپول نمی‌رسند. واکر، دیاز، فیلیپس، گریلیش، دوکو، رودری، خولین آلوارس، برناردو سیلوا، گواردیول، آکانجی، فودن، باب و ریکو لوییس کسانی هستند که می‌توانند سیتی را در این بازی همراهی کنند و البته گمان می‌رود مشکل هالند نیز تا روز بازی حل شود. هالند برای این بازی خیلی انگیزه داشت. لیورپول و برنتفورد تنها تیم‌های انگلیسی هستند که از گل‌های او جان سالم به در برده‌اند. مهاجم نروژی به من‌یونایتد و فولام در همین ۳ماه ۵گل زده اما لیورپول هنوز از او گلی نخورده است. در اردوی لیورپول هم کوناته و جو گومز مصدومند. کوناته فصل پیش هم ۲۲بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود.

آخرین بازی رودرروی ۲تیم را در لیگ برتر تیم من‌سیتی ۴بر یک برد. آنها پیش از آن هم در جام اتحادیه ۳بر۲ به پیروزی رسیده بودند اما سال‌هاست که سیتی در لیگ نتوانسته ۲بازی پیاپی را از لیورپول ببرد. آخرین بار ۸۶سال پیش بود که این اتفاق افتاد؛ یعنی سال ۱۹۳۷.

لیورپول تنها در یک بازی از ۱۴بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر در زمین من‌سیتی به پیروزی رسیده؛ ۵تساوی و ۸شکست. لیورپول نوامبر۲۰۱۵ در نخستین دیدار یورگن کلوپ در اتحاد با این باشگاه، ۴بریک مقابل سیتی پیروز شدند.

این چهارمین دیدار منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر است که هر دو تیم روز خود را در ۲رده نخست جدول لیگ آغاز می‌کنند. فقط ۳بازی بیشتر در تاریخ این رقابت‌ها اتفاق افتاده که ۲تیم در چنین شرایطی با هم روبه‌رو شوند؛ آرسنال، چلسی و من‌سیتی هر کدام ۶بار به‌عنوان یکی از ۲تیم برتر به مصاف منچستریونایتد رده اولی یا دومی رفته‌اند.

آلوارس از سیتی و آلیسون و داروین نونیس از لیورپول از سفر طولانی آمریکای‌جنوبی به انگلیس برمی‌گردند. نونیس به آرژانتین یک گل و به بولیوی ۲گل زد.

منچسترسیتی در ۲۳بازی خانگی آخر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده و پیروزی در بازی امروز این تیم را با رکورد لیگ برتر انگلیس برابر می‌کند؛ رکوردی که از دسامبر۱۸۹۰ تا آوریل ۱۸۹۲ ثبت شد و در اختیار ساندرلند است (۲۴برد خانگی پیاپی شامل یک پیروزی مجدد مقابل ناتس کاونتی در جام‌حذفی سال ۱۸۹۲).

لیورپول در ۲۳بازی اخیر خود در لیگ برتر فقط یک‌بار شکست خورده است (۱۵برد و ۷تساوی). تنها شکست این تیم‌ ماه سپتامبر بود که ۲بر یک مقابل تاتنهام باخت. با این حال آنها در ۳بازی خارج از خانه آخر خود در همه رقابت‌ها بدون برد مانده‌اند؛ ۲تساوی و یک شکست. شکست‌شان به لیگ اروپا مربوط می‌شود که در زمین تولوز فرانسه اتفاق افتاد.

لیورپول در هیچ‌یک از ۷بازی اخیر خود در خارج از خانه، دروازه خود را بسته نگه نداشته است.

کد خبر 810217
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha