معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز شهرداری تهران برای واردات ناوگان برقی اعم از اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت موافقت کرده است، گفت: «این هفته مدل اتوبوس و تاکسی و موتورسیکلت را نهایی و قرار داد نوع کالا منعقد می شود.»

هرمزی

به گزارش همشهری آنلاین؛ دیروز (۴ آذر) محمدرضا فرزین با اشاره به بسته درخواستی یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی شهرداری تهران از بانک مرکزی، گفت که ما این درخواست را پذیرفتیم و ارز مورد نیاز را تامین می کنیم. همچنین یک میلیارد دلار هم با وزارت صمت برای خرید اتوبوس‌های برقی توافق کرده‌ایم.

محسن هرمزی با تایید این موضوع گفت: «این موافقات در راستای سفر شهردار تهران و مدیران شهری به چین و قراردادهای منعقد شده، صورت گرفته است.» به گفته او در سفر به چین قرارداد تامین منابع خرید ۲هزار دستگاه اتوبوس برقی و گازی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون و ۱۰۰ هزار دستگاه موتوربرقی با طرف چینی منعقد شد. هرمزی همچنین تاکید کرد: «این هفته مدل اتوبوس و تاکسی و موتورسیکلت را نهایی و قرار داد نوع کالا منعقد می شود.» آن طور که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران عنوان کرده: «منابع ارزی توسط بانک مرکزی تامین شده و وزارت صمت هم در موضوع ثبت سفارش کمک می کند و این کار با حمایت بانک شهر انجام می شود. امیدواریم تا پایان سال بخش زیادی از خودروها و موتورسیکلت وارد تهران شود.»

کد خبر 810490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha