یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که نقض‌هایی توسط اشغالگر اسرائیلی در اجرای بندهای آتش‌بس صورت می‌گیرد.

اسامه حمدان

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با المیادین تصریح کرد: نقض‌هایی در اجرای آتش‌بس توسط اشغالگر اسرائیلی رخ می‌دهد که برخی از این نقض‌ها طی روز گذشته رخ داد و امروز نیز تکرار شد. نقض‌هایی که اشغالگر مرتکب شده است، مربوط به مساله کامیون‌ها و همچنین تیراندازی و به شهادت رساندن فلسطینی‌ها است.

وی گفت: قسام تصمیم به تعلیق آزادی گروه دوم از اسیران اسرائیلی گرفت و تماس‌هایی برای رفع نقض‌ها و پایان دادن به آن در جریان است.

اسامه حمدان عنوان داشت: بی شک یمنی‌ها با اقداماتی که انجام می‌دهند، این پیام شفاف را می‌فرستند که فلسطین به عنوان آرمان امت باقی خواهد ماند.

بنا به گزارش فارس، حمدان همچنین گفت که اگر ایستادگی ملت فلسطین نبود، توافق آتش‌بس و تبادل اسرا حاصل نمی‌شد.

حمدان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به زور، اسرای خود را آزاد کند، تصریح کرد: اینکه اسرائیل مجبور شد ۱۵۰ زن و کودک را آزاد کند، نتیجه جانفشانیهای القسام بود.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- هم ساعتی پیش خبر داد که روند آزادسازی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخته است تا رژیم صهیونیستی به مفاد توافق پابیند شود.

القسام همچنین گفت که آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست، منوط به این است که رژیم صهیونیستی اجازه دهد کامیونهای امدادرسانی وارد شمال نوار غزه شوند. به گفته این گروه، رژیم صهیونیستی به معیارهای آزادی اسرا که قبلا بر سر آن توافق شده بود، پایبند نیست.

حمدان در ادامه، تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکست راهبردی به اسرائیل تحمیل کرد و گردانهای ما (القسام) به عملیات ادامه خواهد داد تا [فلسطین را] آزاد کند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای توخالی صهیونیستها مواضع حماس را تغییر نخواهد داد، تصریح کرد: مایل به اجرای موفقیت‌آمیز توافق آتش‌بس هستیم.

کد خبر 810544
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha