سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر است. در شهرهای صنعتی‌ و پرجمعیت‌ کرج‌، تهران، اراک‌ و اصفهان تراکم‌ آلاینده‌های جوی پدیده حاکم‌ است. در اردبیل‌ و سواحل‌ شمالی‌ کشور نیز وزش‌ باد جنوبی‌ و افزایش‌ دما رخ‌ می‌دهد. به تدریج‌ بعدازظهر در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ کشور افزایش‌ ابر، گاهی‌ رگبار پراکنده و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ با ورود سامانه‌ بارشی‌ به‌ شمال غرب‌ در استان‌های مرزی آذربایجان غربی‌، کردستان و کرمانشاه بارش‌ باران و برف‌ گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ آغاز می‌شود. همچنین‌ در سایر مناطق‌ واقع‌ در شمال غرب‌ و غرب‌ کشور ابرناکی‌، رگبار پراکنده و وزش‌ باد انتظار می‌رود. در این‌ روز ـ به‌ سبب‌ وزش‌ باد ـ آلودگی‌ در شهرهای صنعتی‌ و پرجمعیت‌ از بین‌ خواهد رفت‌.

سه‌شنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ نیز بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد و با نفوذ جریانات‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی‌ بارش‌ و کاهش‌ نسبی‌ دما آغاز می‌شود. در ضمن‌، بارش‌ برف‌ در ارتفاعات‌ البرز رخ‌ می‌دهد و دریای خزر مواج‌ است. علاوه بر آن، بعدازظهر در خراسان رضوی، خراسان جنوبی‌، برخی‌ نقاط‌ سیستان و بلوچستان و شرق‌ هرمزگان رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد. این‌ موج‌ در اواخر وقت‌ از شرق‌ کشور خارج‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ در شرق‌ هرمزگان رگبار پراکنده و وزش‌ باد انتظار می‌رود و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود.

پنجشنبه‌ در ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی و جنوبی‌ افزایش‌ ابر و وزش‌ باد انتظار می‌رود و در شهرهای پرجمعیت‌ کرج‌، تهران و اراک‌ افزایش‌ غلظت‌ آلاینده‌های جوی پیش‌بینی‌ می‌شود.

کد خبر 810559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha