وزیر امور خارجه گفت: دولت آمریکا در صدور روادید برای من و هیات ایرانی تاخیر داشت به همین دلیل نمی‌توانیم در نشست امروز سازمان ملل حاضر شویم.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به ایرنا درباره علت تاخیر سفر رئیس جمهور به ترکیه بیان کرد: قرار بود سفر رسمی آیت الله رئیسی به آنکارا انجام شود اما به دلیل برگزاری نشست شورای امنیت سازمان‌ملل درخصوص وضعیت غزه و دعوت از وزرای خارجه ایران و ترکیه، در تماس تلفنی دو رییس جمهور توافق شد که این سفر چند روز دیگر انجام شود و اولویت اول به نشست شورای امنیت اختصاص پیدا کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا یک بامداد به وقت ایران به هیات ایرانی روادید ارائه کرد و عملا امکان حضور در نشستی که صبح امروز برگزار می شود، فراهم نشد.

امیرعبداللهیان در ادامه درباره علل برگزاری نشست امروز سازمان ملل هم گفت: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس در غزه ادامه دارد و حماس باید درباره ابتکارات تصمیم بگیرد. در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی است که از طریق آن با آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در مقابل اسرای رژیم اسرائیل به آتش‌بسی پایدار برسند.

وی همچنین از رایزنی و تماس مستمر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان واسطه تبادل اسرا خبر داد.

کد خبر 811659
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 2
    برادران [و خواهران] ما در غزه از هفتم اکتبر مورد وحشتناک‌ترین حملات تاریخ قرار گرفته‌اند. مردم غزه از غذا، آب، دارو، سوخت و برق محروم هستند. آنچه غزه در طول هفته‌های اخیر در معرض آن قرار گرفته، یک نسل‌کشی است. [غزه] در معرض پاکسازی قومی در مقابل دیدگان جهان قرار دارد.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 1
    هزاران آواره غزه در معرض خطر بیماری هستند فقدان زیرساخت‌های فعال و دسترسی به دارو و درمان به افزایش بیماری‌های عفونی در بین حدود 1.9 میلیون آواره در غزه منجر شده است.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 2
    آمریکا مسئول کامل اوضاع غزه است هزاران آواره غزه در معرض خطر بیماری هستند. اروپا مسئول کامل اوضاع غزه است هزاران آواره غزه در معرض خطر بیماری هستند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 1
    جو بایدن جنایتکار مسئول کامل اوضاع غزه است هزاران آواره غزه در معرض خطر بیماری هستند. بایدن، ترامپ، هر دو جنایتکار هستند و هم سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 1
    سازمان ملل خواستار خروج اسرائیل از بلندی‌های جولان شد
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 1
    سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ غزه به نفع اسرائیل است
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 2
    تحریم‌های آمریکا علیه 20 شخص و نهاد ایرانی/ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد/ و باز هم 100 درصد آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.