سپاهان امشب به زمین الاتحاد عربستان می‌رود و عزمش را جزم کرده تا با پیروزی بر این حریف خاص به‌عنوان تیم اول صعود کند

بازی فوتبال سپاهان و نیروی هوایی عراق

همشهری آنلاین- لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ عصر امروز برای تیم نساجی به پایان می‌رسد. نساجی‌چی‌ها در اولین فصل حضورشان به ۲برد و ۳باخت در ۵بازی اول رسیدند و امروز در یک دیدار تشریفاتی به مصاف الهلال عربستان می‌روند. تنها هدف نساجی در بازی امروز کسب یک نتیجه آبرومندانه است تا اولین تجربه آسیایی خودش را به سلامتی به پایان برساند. نساجی تنها نماینده ایران است که قبل از روز پایانی تکلیفش روشن شده و دو تیم دیگر در بازی آخر برای صعود می‌جنگند.

سپاهان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در زمین الاتحاد با این تیم پرقدرت عربستانی روبه‌رو خواهد شد. این بازی برگشتِ همان مسابقه‌ای است که قرار بود در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود اما تیم عربستانی ورزشگاه را ترک کرد و ۳ بر صفر پیروز شد. زردپوشان اصفهانی خیلی دوست دارند انتقام آن حرکت را در زمین حریف بگیرند و شایستگی خود را در این گروه اثبات کنند. اگر سپاهان بتواند الاتحاد پرستاره را شکست بدهد، جای این تیم را در صدر گروه می‌گیرد و به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد. اما تساوی در زمین الاتحاد هم برای صعود سپاهان به عنوان تیم دوم کافی است. چون در این صورت شاگردان شایسته مورایس ۱۱امتیازی می‌شوند و با توجه به تفاضل گل بالای خودشان تقریبا صد درصد صعود می‌کنند. سپاهان حتی در صورت شکست هم شانس صعود دارد اما نمی‌خواهد کار خودش را به شانس و قضا و قدر بسپارد.

تیم مورایس در بازی امشب محمدجواد حسین‌نژاد و هادی محمدی را به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد. دو بازیکنی که فصل را به عنوان بازیکن ذخیره آغاز کردند و در ابتدا هیچکس برای درخشش در سپاهان روی آنها حساب نمی‌کرد. اما در ادامه تبدیل به بازیکن اصلی شدند و جایگاه خوبی در ترکیب زردها پیدا کردند. به‌خصوص حسین‌نژاد که با درخشش در خط میانی سپاهان به تیم ملی هم دعوت شد و استارت بازی‌های ملی‌اش را زد.

غیبت کریم و رفقا

الاتحاد هم مثل سایر باشگاه‌های عربستانی‌ امسال ستاره‌های زیادی از اروپا به خدمت گرفته است. مورایس درباره آنها می‌گوید: «خوشحالم برابر تیمی بازی می‌کنیم که بازیکنانش را می‌شناسم و بازیکنان خودم بوده‌اند. کریم بنزما ۳سال در مادرید با من بود، فابینیو را مورینیو به تیم بزرگسالان آورد و زمان خیلی زیادی را با این بازیکن گذراندم، تیمی که باعث افتخار است که برابر آنها بازی کنیم.» اما نیمی از این ستاره‌ها امشب غایب هستند. کریم بنزما که بازی رفت را به‌خاطر مصدومیت از دست داده و اصلا به اصفهان نرفته بود این بار هم به‌خاطر آسیب‌دیدگی در لیست الاتحاد حضور ندارد. فابینیو در بازی امشب حاضر است اما انگولو کانته مصدومیت دارد و او هم مثل بنزما در مقابل سپاهان حضور نخواهد داشت. سومین غایب الاتحاد هم احتمالا رومارینیوی برزیلی است که ۳بازی اخیر تیمش را به‌دلیل مصدومیت از دست داده اما به تازگی به تمرینات گروهی برگشته و باید دید در این بازی به زمین می‌رود یا نه.

اینکه سپاهان مرحله گروهی را با یک تیم عربستانی به پایان برساند، تا به حال ۵بار در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاده است. در تقابل‌های اول تا سوم سپاهان به پیروزی رسیده و ۲بار آخر تیم‌های عربستانی برنده شده‌اند. آخرین تقابل سپاهان با یک تیم عربستانی در هفته آخر به سال۲۰۱۶ برمی‌گردد که باز هم با الاتحاد عربستان دیدار داشت و ۲ بر صفر شکست خورد و موفق به صعود نشد. سپاهان در سال۲۰۱۴ میهمان الهلال بود و بازی را یک بر صفر واگذار کرد و حذف شد. آخرین صعود سپاهان به مرحله حذفی رقابت‌ها هم با پیروزی برابر یک تیم عربستانی بود که الاهلی را ۲ بر یک شکست داد.

کد خبر 812785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha