گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ توسط خزانه دار شورای شهر تهران قرائت شد.

حبیب کاشانی

به گزارش همشهری آنلاین؛ حبیب کاشانی در جریان ارائه گزارش حساب و کتاب شهرداری تهران با اشاره به بودجه امسال گفت که مصوب شهرداری در سال جاری ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است. به گفته او قرار بود از محل عوارض نوسازی ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که ۳هزار میلیارد تومان محقق شده است. در درآمد حاصل از آگهی های تجاری و سازه های متعلق به شهرداری قرار بوده هزار میلیارد تومان باشد که ۲۰۰ میلیارد تومان محقق شده است. در عوارض کالا و خدمات و ارزش افزوده ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و در عوارض قطع درختان ۳۶۹ میلیارد تومان درآمد ثبت شده که روند افزایش داشته و در جرائم ترافیکی ۵ هزار میلیارد تومان درآمد به ثبت رسیده است. عوارض کسر پارکینگ، قرار بوده هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که تا امروز ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد ثبت شده است.

پرسش های خزانه دار

حبیب کاشانی در ادامه این پرسش ها را مطرح کرد که در یکی از کدها با توجه به اینکه برگزاری مجمع اتفاق افتاده و تقسیم سود صورت گرفته، چرا درآمد به حساب متمرکز واریز نشده است؟ برای مثال سازمان بهشت زهرا و فروشگاه شهروند باید از درآمد حاصله، مبالغی را به حساب شهرداری واریز می کردند که انجام نشده است؟ با توجه به عملکرد ردیف های درآمدی، سهم بیمارستان آتیه و مژده فروخته شده اما در جدول ثبت نشده است؟

تشریح آخرین وضعیت درآمد و هزینه پرداخت

در هفت ماهه امسال مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۳۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان بودجه که نسبت وصولی به کل بودجه ۵۱ درصد است

میزان عملکرد نقد و غیر نقد، ۳۶ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان نقد و ۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان عملکرد نقد است که می بایست ۴۴ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان وصول می شد اما ۳۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان وصول شد که درصد تحقق ۸۷ درصد بوده است اما براساس ۵ هزار میلیارد تومان عقب ماندگی داریم.

اعتبار ابلاغی در سه بخش تملک دارایی هزینه ای، سرمایه ای و مالی ۸۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بوده و با پرداخت نقدینگی ۴۱ هزار و ۸۹۷ میلیارد تومانی و عملکرد ۲۱ هزار میلیارد تومانی، درصد تحقق ۳۳ درصد است

وضعیت مالی شهرداری در ماههای سال

  • فروردین و اردیبهشت ۱۰ هزار و ۴۰ میلیارد تومان
  • خردادماه ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان
  • تیرماه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان
  • مردادماه ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان
  • شهریورماه ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان
  • مهرماه ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان
کد خبر 813336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha