آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس خبر داد مقامات یمنی به یکی از کشتی‌ها هنگام عبور از دریای سرخ دستور داده‌اند مسیر حرکت خود را در دریای سرخ تغییر دهد.

كشتي

به گزارش همشهری آنلاین، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس، امروز (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر داد هشداری مبنی بر صدور دستور تغییر مسیر برای یک کشتی در دریای سرخ دریافت کرده است.

این آژانس می‌گوید این هشدار را از طرف گروهی دریافت کرده که خود را «مقامات یمنی» معرفی کرده‌اند. آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس در ادامه اضافه کرد که از تمام کشتی‌های موجود در دریای سرخ خواسته احتیاط کنند و در صورت رویت هرگونه فعالیت مشکوک به این آژانس گزارش دهند.

ارتش یمن اعلام کرده است در حمایت از مردم فلسطین، در صورت رویت هرگونه کشتی اسرائیلی در آب‌های دریای سرخ آن را هدف حمله قرار خواهد داد.

نیروی دریایی یمن تاکنون توانسته یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را تحت تصرف خود درآورد و آن را بندر الحدیده در غرب یمن هدایت کند و تعدادی از کشتی‌های اسرائیلی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دهد.

فرمانده دفاع سواحل یمن اخیرا در اظهاراتی تاکید کرد نیروهای یمنی هیچ آسیبی به کشتی‌های غیراسرائیلی نخواهند رساند و تنها کشتی‌های اسرائیلی هدف نیروهای مسلح یمن خواهند بود.

او همچنین تاکید کرد هشدار یمن مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی تنها یک حرف نیست و نیروهای مسلح یمن تا زمان تداوم تجاوزات علیه مردم فلسطین عملا کشتی‌های اسرائیلی را هدف حمله قرار خواهند داد.

به دنبال این هشدار و عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، وزارت خارجه آمریکا، هفته گذشته، اعلام کرد «تیم لندرکینگ» نماینده ویژه خود در امور یمن را برای رایزنی درباره آنچه تأمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ خوانده شد، به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ارسال خواهد کرد.

کد خبر 814144
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    4 1
    کشتی های آنگلوساکسون ها را موشک باران کنید
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    8 4
    آقایون یمنی دریا سرخ مال شماست باید از شما اجازه بگیرند وگرنه بزنیدپدرشون دربیارید اسراییلی باشه آمریکای باشه چه انگلیسی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    12 4
    باسلام خسته نباشید دلاوران۰ ما دعاگوی شما حوثی های یمن هستیم دردوبلای شما برحکام عرب همجوار فلسطین۰ خدا واهل بیت۰ع۰ مددتان کند عجرتان باخدا اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      5 11
      عجر اشتباهست و اجر درسته .شما که هنوزنوشتن بلد نیستین اگه پیام نذاری کسی شما را مواخذه نخواهد کرد. حداقل در کلاسهای اکابر شرکت کن و نوشتن یاد بگیر و وقتت را برای کامنت‌های اشتباه تلف نکن
    • محمدهادی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      2 2
      بسم الله النور .، منم خیلی خوشحال از این غیرت یمن و لذت بردم . خدا کند که ایران هم همین‌گونه بیاد توی میدون . چون در این صورت خدا با ماست اسلحه و موشک رو از دستشون میکشیم و به دفاع از زن وبچه مردم بر سر خود این جانیان شلیک میکنیم انشاءالله
  • صابی ... IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا قوت درود بر سربازان اسلام با خدا باش پادشاهی کن انشااله امام زمان زودتر بیاد هرچی داریم فداش کنیم ما ایرانیا هرچی داریم از امامان هست به اشتباه تو ذهن ما خوروندن ما ایرانیا زرتشتت بودیم ما غلط بکنیم از ورود اسلام ماهم مسلمان بودیم جانمان فدای امامان و منجی عالم حضرت مهدی جانم فدای رهبر و سید رئیسی حاضریم گشنه باشیم تحریم باشیم شما سرتون بالا باشه مرگ بر دشمنانتون
  • ر محمودی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    مرگ‌برشیطان‌بزرگ‌امریکا‌ورژیم‌کودک‌کش‌اسراییل درود‌خدا‌بریمنیهاخاک‌توسرکشورهای‌عرب‌‌همساییه‌اسراییل
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دست مریزاد ، یمن. احسنتم