پایگاه روزنامه اورشلیم پست در گزارش جنگ غزه از سر تناقض‌های عملکرد ضعیف اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و قدرت موساد در مقابله با ایران به‌سادگی عبور می‌کند.

رئیس موساد

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: گزارش‌ رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جنگ غزه رویکرد پررنگی در وسط کشیدن پای ایران به این میدان دارند. این گزارش‌ها قبل از هر چیز ادعاهای مستتر در رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر چتر سایه‌گستر سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل موسوم به موساد را زیر سوال می‌برند. مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله ابتدایی حماس به اسرائیل به‌عنوان یک غافلگیری بزرگ برای دولت بنیامین نتانیاهو یاد می‌کردند و پس از ۶۵روز جنگ و کشتار در غزه، به نحو غلوآمیزی از پیروزی‌های موساد در اقدام علیه ایران گزارش می‌دهند!

پایگاه روزنامه اورشلیم پست در گزارشی که تلخیصی از آن را می‌خوانید از سر تناقض‌های عملکرد ضعیف اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و قدرت موساد در مقابله با ایران به‌سادگی عبور می‌کند.

اورشلیم پست با طرح این مسئله که «از ۷اکتبر، موساد به میزان بی‌سابقه‌ای در سرتاسر جهان مستقر شده است و سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به گذشته در قابلیت‌های مختلفش داشته است» گزارش داد:

خبر موفقیت موساد در کمک به قبرس برای خنثی کردن توطئه ایران (ادعای رسانه اسرائیلی) برای کشتن اسرائیلی‌ها و یهودیان از برخی جهات پاورقی کوچکی برای یک داستان بسیار بزرگ‌تر است.

هفته گذشته، شورای امنیت ملی اسرائیل هشداری بی‌سابقه به اسرائیلی‌هایی داد که به بیش از ۸۰ کشور از جمله کشورهای اروپایی که معمولاً کاملاً امن هستند، سفر می‌کنند.

در واقع، تحت یک نظارت راداری، آژانس اطلاعاتی اسرائیل اکنون احتمالاً در نقطه بالایی از نظر فعالیت خود در سراسر جهان برای محافظت از اسرائیلی‌ها و یهودیان عمل می‌کند.

کمک‌های موساد به یک سرویس اطلاعاتی خارجی گاه به گاه منتشر می‌شود، همانند آنچه که در قبرس اتفاق افتاد، اما بیشتر فعالیت‌های نجات موساد در سراسر جهان مسکوت مانده است.

موساد ۳ماه پیش فعالیت اطلاعاتی عمیق‌تری را در سطح جهان آغاز کرد تا از یهودیان محافظت کند.

دیوید بارنیا رئیس موساد، ۱۰ سپتامبر، در یک سخنرانی سالانه عمومی در دانشگاه رایشمن گفت که آژانس او و آژانس‌های اطلاعاتی دیگر در اسرائیل و متحدان خارجی‌اش، ۲۷توطئه تروریستی ایران (ادعای اثبات نشده رسانه اسرائیلی) علیه اسرائیلی‌ها را در سال۲۰۲۳ خنثی کرده‌اند؛ این عملیات‌ها تقریبا در هر قاره‌ای وجود داشته است.

بارنیا ویدئوهایی از عوامل تروریستی ایران را که موساد در تانزانیا و قبرس ضبط و بازجویی کرده بود، به نمایش گذاشت. او افزود: هرکس تروریست‌ها را علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان بفرستد، به دست عدالت سپرده خواهد شد. ما سطح اقدام خود را علیه شما افزایش خواهیم داد.

او تانزانیا، گرجستان، قبرس، یونان و آلمان را چند نمونه برشمرد و از یوسف شهبازی عباسعلی‌لو به عنوان عامل ایرانی در عملیات تروریستی در قبرس و حمیدرضا آبراهه به عنوان عامل ایرانی در عملیات تانزانیا نام برد. این اطلاعات مربوط به قبل از ۷اکتبر بوده است. این عملیات‌ها قبل از ۷اکتبر بوده‌اند (رسانه اسرائیلی سند دال بر درستی این ادعاها و سناریوی مطرح شده ارائه نکرده است.)

این بدان معناست که از آن روز فاجعه‌بار، آژانس اطلاعاتی اسرائیل احتمالا با سرمایه‌گذاری بیشتری در قابلیت‌های متنوع‌تر به میزان بی‌سابقه‌ای در سراسر جهان مستقر شده است.

جنگ ارتش اسرائیل علیه حماس و حزب‌الله لبنان ممکن است موضوعات اصلی روزانه باشند، اما رودررویی موساد با ایران هم کمتر از این جنگ نیست. موساد همانند ارتش اسرائیل «نیروهای ذخیره» (برخی بازنشسته‌های طولانی مدت) خود را برای کمک فراخوانده است.

کد خبر 815394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha