مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

۳۷ سال پیش در چنین روزی خبر اعدام باند آدم‌ربایی و سرقت در میدان فاطمی تهران در ملا عام، بازتاب گسترده‌ای در بین مردم داشت.

3 اعدامی

همشهری‌آنلاین: روزنامه کیهان در۲۲ آذر ۶۵ در این باره نوشت: ۳نفر از اعضای یک باند آدم‌ربایی و سرقت سحرگاه فردا با حضور مسئولین قضایی و انتظامی در میدان فاطمی تهران به دار آویخته می‌شوند.

بر اساس گزارش خبرنگار قضایی کیهان، ۳ تن از اعضای یک باند آدم‌ربایی و سرقت در سطح شهر تهران با اتومبیل سواری زنان و دختران را به عنوان مسافر سوار می‌کردند وآنان را به زور به خارج از شهر می‌بردند و پس از تجاوز، محتویات کیف‌ها و طلا و جواهر همراه آنها را به سرقت برده و متواری می‌شدند.

بالاخره این آدم‌ربایان آخرین شکار خود در اواخر سال گذشته دختر جوانی را در خیابان دکتر فاطمی به عنوان مسافر سوار کردند و هنگامیکه یکی از آدم ربایان قصد داشت سر او را زیرصندلی اتومبیل بکشاند، وی که احساس خطر کرده بود در یک لحظه با داد و بیداد از مردم کمک طلبید و همین امر موجب دستگیری آدم‌ربایان شد.

متهمین در مراحل تحقیقات به چندین فقره آدم‌ربایی و سرقت اعتراف کردند. همین گزارش حاکی است: پرونده متهمین در دادگاه شعبه ۱۴۶ کیفری یک تهران با حضور شاکیان خصوصی تشکیل شد.

۵ راهزن در باختران به دار آویخته شدند | ۳۸ سال پیش در چنین روزی...

دادگاه با توجه به اعترافات مجرمین و سخنان شاکیان در جلسات دادگاه، ۳ تن از متهمین به اسامی علی، خسرو، وحید به اتهام چندین آدم‌ربایی، سرقت، تجاوز به عنف و پرداخت رشوه را به اعدام محکوم کرد.

خبرنگار ما می‌افزاید: پرونده آدم ربایان برای تنفیذ حکم به یکی از شعب دیوان عالی کشور ارسال شد. که پس از بررسی مجدد پرونده، رای دادگاه مورد تایید قرار گرفت و با توجه به اینکه در حکم صادره از دادگاه شعبه ۱۴۶ کیفری یک تاکید شده است که آدم ربایان باید در محل وقوع جرم‌ها واقع در میدان فاطمی تهران به دار آویخته شوند پرونده جهت اجرای حکم به دایره اجرای احکام دادسرای عمومی تهران ارسال شد. پرونده مجددا از سوی دایره اجرای احکام به سورای عالی قضایی فرستاده شد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس شورای عالی قضایی و دیوان عالی کشور نیز محل اجرای حکم را تایید کرد. خبرنگار قضایی اطلاعات صبح امروز از منابع قضایی تهران کسب اطلاع کرد: قبل از ساعت ۶ صبح فردا(یکشنبه) آدم‌ربایان با حضور مسئولین قضایی، انتظامی و شهروندان تهرانی به دار آویخته خواهند شد و مقدمات کار کاملا مهیا شده است.

کد خبر 815403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha