معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را با خود بردند. منطقه در حال حاضر در آرامش کامل است. نیروهای امنیتی و انظارمی با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌های متواری هستند.

میر احمدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مجید میراحمدی» با اشاره به جزئیات حمله تروریستی پنجشنبه شب در مقر انتظامی راسک، گفت: حدود ساعت ۲ بامداد، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله کرده و کمینی را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: نیروهای کمکی هم پس از اعزام در کمین نیروهای تروریستی قرار گرفتند اما با رشادت و شجاعت، و با تقدیم ۲ شهید و مقاومت جانانه، موفق شدند خود را به کلانتری برسانند. این نیروها توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده و تلفاتی را از از آنها گرفته و ۱ نفر را هم دستگیر کنند. این حادثه مجموعا ۱۱ شهید و ۶ زخمی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را با خود بردند. منطقه در حال حاضر در آرامش کامل است. نیروهای امنیتی و انظارمی با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌های متواری هستند.

میراحمدی با بیان اینکه تعداد دقیق تروریست‌ها مشخص نشده است، افزود: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، مشغول تحقیق و بررسی هستند تا جزئیات دقیق را به اطلاع مردم برسانند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفته است و قطعا پاسخ سخت و دردناکی را دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به تاثیر شبکه‌های تفرقه افکن داخلی بر رخ دادن چنین حوادثی، گفت: وقتی که امنیت منطقه با حرف‌های اختلاف افکن و اقدامات مختلف، دچار مسائل و مشکلاتی شود، به طور طبیعی جریان‌های تروریستی از آب گل‌آلود ماهی میگیرند. بنابراین شرایط منطقه و استان بسیار مهم است و افرادی که در استان مسئولیت داشته و بلندگو در اختیار داشته و تاثیرگذارند، باید توجه کنند که امنیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع است و صحبت‌ها و اقداماتشان باید در راستای تقویت امنیت منطقه باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هرگونه سخن و اقدام تفرقه‌افکن، قطعا به نفع تروریست‌ها است و آنها از این شرایط بهره خود را خواهند برد.

کد خبر 816008
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    8 2
    باید مقر این تروریست ها ی جانی و مزدور بیگانه در خاک پاکستان شناسایی و منهدم شود مسئولان هر دفعه اظهار می کنند انتقام فلان می گیریم چه فایده میشه نوشدارو بعد از مرگ سهراب
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    9 2
    آقایان این این نیروهایی که شهید شدند از بهترین ها بودند ، کاری کنید که تلفات در دشمن آنقدر زیاد باشد که دیگر فکر حمله به سر نکنند ، از تاکتیک ها حماس درس بگیریم ، از شیوه های خلاقانه ، از سیستم های هشدار دهند .
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      2 0
      داداش ممنون بابت دلسوزی و ممنون ک انقددبفکرید،فقط ی سوال اینجا واس من پیش اومد، از تاکتیکهای حماس؟؟؟حماس چ تاکتیکی داره؟ ...
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    7 2
    دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵/ انتقام سختی از گروهک تروریستی جیش‌الظلم می‌گیریم/ ولی متأسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟ گروه تروریستی جیش الظلم این اقدام تروریستی را انجام داده و قطعا دستگاه‌های امنیتی انتقام سختی از آن‌ها خواهند گرفت و پاسخ سختی به آن‌ها می‌دهند. قبلا به دولت پاکستان تاکید کردیم که این افراد نباید در پاکستان ماوایی داشته باشند و از خاک این کشور دست به چنین جنایتی بزنند ولی خود دولت پاکستان هم متاثر از این وضعیت است و مقداری کنترل لازم در این مناطق ندارند ولی این قابل قبول نیست. لحظاتی قبل بر اثر حمله تروریستی به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان سه نفر از ماموران پلیس راه به درجه رفیع شهادت نائل آمده و یک نفر نیز مجروح شده بود که بعد از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت رسید. در این حادثه تروریستی مهدی الله پور، رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی از نیروهای کادر پلیس راه به شهادت رسیدند.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    10 4
    حرف،حرف،حرف. ما که خسته شدیم چرا مثل ترکیه دیوار نمیکشین ؟!! چقدر شهید باید بدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    5 4
    باید با تروریست ها برخوردی قاطع و نابودکننده شود تا درس عبرتی تاریخی شود .
    • RO ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 1
      فایده ای نداردبارهاپاسخ داده شده امابازدوباره عبرت نمی شودوبازچندین وقت دیگه بازاین اتفاقات درراه است
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    2 5
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 4
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش وحشی را وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن، لیبی و منطقه خاورمیانه وارد کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    4 2
    از سه سال قبل به اينطرف حاكم كفتارصفت باكو تامين بخشى از توان مالى و جذب تروريست هاى مزدور و گروهك هاى معاند و مسلح ضد ايران در پاكستان و به تازگى در افغانستان را با همكارى و هدايت ارتش و سرويس اطلاعاتى پاكستان و رژيم كودك كش صهيونيستى بعهده دارد ، همزمان تامين مالى پانترك هاى شمالشرق براى تشكيل و سازماندهى هسته هاى كوچك سلولى و ساير اقدامات تخريبى و جمع آورى اطلاعاتى از داخل كشور توسط همين عوامل و انتقال اطلاعات به سرويس امنيتى رژيم كودك كش صهيونيستى را دستور كار دارد .
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    8 2
    سوال اینجاست که پس چرا دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی در مورد حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 4
    گروهک تروریستی جیش‌الظلم با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند گروهک تروریستی جیش‌الظلم منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
  • علی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 4
    چرا با شیخ فتنه برخورد نمیشه؟ازین واضحتر که بعد از صحبت‌های تحریک آمیز این شخص حمله به نیروهای انتظامی بیشتر شده؟خسارت دستگیری این شخص بدتر ازین خسارت هایی هست که تو این یکسال داده شده؟