شکستگی خط انتقال آب چمستان به نور در استان مازندران به دلیل بارش شدید باران شب گذشته (۲۳ آذر) قطع آب آشامیدنی مشترکان و حضور ۱۰ تانکر آبرسانی را در پی داشت.

خط انتقال آب

به گزارش همشهری آنلاین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش شدید باران شب گذشته (۲۳ آذر) باعث شکستگی باکس بتنی و خارج شدن لوله انتقال ۵۰۰ میلی متری آب چمستان به نور از مدار انتقال آب شد. آب آشامیدنی شهرهای نور، رویان و ایزد شهر در غرب مازندران قطع شده و با تلاش نیروها مرمت خط انتقال تا ساعت ۲۴ تکمیل خواهد شد و مشترکان به آب آشامیدنی دسترسی خواهند داشت.»
بهزاد برارزاده افزود: «این شکستگی در روستای ایزد خورد، حوالی رودخانه الیمالات، اتفاق افتاد و عملا ۵۰ متر از لوله انتقال آب از مدار خارج شد. جوشکاری و ترمیم لوله در دست انجام است.»
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از شهروندان این منطقه خواست تا زمان ترمیم شبکه و جریان آب تا حوالی امشب از مصرف غیر ضروری آب بپرهیزند. مشترکان در صورت نیاز به آب آشامیدنی می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.
برارزاده یادآور شد: «تانکرهای آبرسانی تا پایداری شبکه آبرسانی و دسترسی کامل شهروندان به آب آشامیدنی در منطقه حضورر دارد.»
شهرستان نور استان مازندران ۱۳ آبان و ۸ آذر سیل را تجربه کرد که بیش از هزار میلیارد ریال به شبکه های آبرسانی غرب مازندران خسارت زد.
مدیر بحران مازندران نیز به همشهری گفت: «بارش باران شدید شب گذشته و بالاآمدن آب مسیل‌ها شرایط اضطراری در نور و چمستان ایجاد کرد و با قطع آب بخشی‌هایی از شهرهای ایزدشهر، چمستان و نور همراه بود و خسارت دیگری در استان نداشت.»
حسینعلی محمدی افزود: «پیگیر تامین اعتبار برای بازسازی دو دهنه پل در پرچور بخش مرکزی شهرستان عباس آباد هستیم که به دلیل طغیان رودخانه بر اثر بارش های پاییز امسال آسیب دید و تخریب شد.»

بیشتر بخوانید:

بارش برف پاییزی در مازندران ؛ وضعیت راه‌های این استان شمالی

کد خبر 816050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha