سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب این قطعنامه علیه ایران را جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آن ندانست.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام برخی کشورهای غربی در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در موضوع حقوق بشر را مصداق روشن استاندارد دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اهداف نامشروع سیاسی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: طرح قطعنامه حقوق بشری علیه ایران توسط برخی کشورهای غربی در حالی صورت گرفت که همین کشورها چشم بر جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی فلسطین بسته و برخی نیز بطور تمام عیار و نامحدود در حال حمایت از این رژیم جنایت پیشه هستند و مضحک تر آنکه این رژیم نیز یکی از همبانیان قطعنامه علیه ایران است.

کنعانی تاکید کرد: همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، چیزی جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و نیز بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آنها نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این قطعنامه فاقد وجاهت قانونی بوده و مردود است، اظهار داشت: کشورهایی که سابقه طولانی در نقض نظام‌مند حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده‌ای از اقدامات ضدبشری آنان در خاطر دارند، در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه های حقوق بشری داشته باشند.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است و همواره در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده و همچنان آماده است تا براساس اصول متعالی مورد اهتمام خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفتگو و همکاری‌های سازنده‌ای را در چارچوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دوری از اغراض سیاسی با تمامی سازوکارهای مشروع بین‌المللی و کشورهای علاقمند به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.

کد خبر 817317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    ما از سال 1357 تاکنون کانادا جنایتکار را مانند رژیم کودک کش صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اروپا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    آمریکا نمی‌تواند در خصوص حقوق بشر ادعایی داشته باشد وقتی آمریکا می‌گوید ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه ما است. اینکه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو هواپیمایی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران حمله کرد : از همه مسافران ۶۶ کودک، بیش از ۵۰ نفر زن و بیش از ۴۰ نفر غیرایرانی بودند، از همین بابت امام خمینی (ره) آنروز را روز حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند. هر کس دیگری در دنیا می‌تواند ادعا طرفداری از حقوق بشر را بکند اما دولت‌مردان آمریکا با این همه فضاحتی که در کارنامه‌ آنها نسبت به حقوق‌ بشر هست نباید چنین ادعایی داشته باشند. آمریکایی‌ها وقیح هستند و جنایت بر علیه همه غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند. آمریکا پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، ادعای طرفداری از حقوق بشر می‌کند اما هر چند روز یک‌بار در خیابان‌های شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک و خون می‌افتد. آمریکا در طول تاریخ هر کاری توانسته بر علیه ایران اسلامی انجام داده است.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    دشمنان درجه یک ملت ایران در کانادا زندگی می کنند. سوال اینجاست که چرا کانادا خیانتکاران و جنایتکاران پناه داده است.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    کانادا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    اقدام برخی کشور‌های غربی جنایتکار در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، خودشان حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    شمار شهدای فلسطینی به آستانه ۲۰ هزار نفر رسید سوال اینجاست که پس چرا قطعنامه ضد اسرائیلی کانادا جنایتکار در سازمان ملل تصویب نشده است.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    باید جنایت کانادا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم