چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

کریم اعظمی: در حالی که مسئولان استقلال برای انتخاب جایگزین امیر قلعه‌نویی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند، چند بازیکن کلیدی این تیم هم قصد جدایی از جمع آبی‌پوشان را دارند.

این در حالی است که تمرکز امیررضا واعظ آشتیانی بیشتر به انتخاب سرمربی است و هنوز مذاکرات جدی خود را با مهره‌های کلیدی استقلال آغاز نکرده است.

درخواست قلعه‌نویی از ساکت

قلعه‌نویی هفته گذشته و در جلسه‌ای که با محمدرضا ساکت داشت از مدیرعامل سپاهان خواست که با چهار بازیکن استقلال مذاکره کند، این در حالی بود که او بعد از جدایی از استقلال در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اکثر بازیکنان قرارداد دوساله دارند و نمی‌خواهد از تیم سابقش بازیکن بگیرد. فابیو جان واریو، حسین کاظمی، وحید طالب‌لو و سیاوش اکبرپور چهار بازیکن مورد نظر قلعه‌نویی هستند، البته بعید به نظر می‌رسد که آنها به سادگی از استقلال جدا شده و پیراهن سپاهان را بر تن کنند. هر چهار بازیکن با استقلال قرارداد دو ساله دارند، از طرفی سپاهانی‌ها به قلعه‌نویی اعلام کرده‌اند که باشگاه محدودیت‌های مالی دارد و نمی‌تواند در جذب بازیکنان سرشناس و گران قیمت بیش از حد هزینه کند.

چالش باشگاه استقلال با جان واریو همچنان ادامه دارد و این بازیکن به دلیل عدم   تسویه حساب مالی از سوی باشگاه، حتی حاضر نبود که با استقلال به امارات برود. فابیو هنوز مبلغ قابل‌توجهی از قرارداد فصل گذشته را دریافت نکرده و حاضر نیست در این شرایط برای فصل آینده با استقلال قرارداد امضا کند. هرچند قرارداد جان واریو دو ساله تنظیم شده اما باشگاه باید برای فصل جدید با خواسته‌های مالی این بازیکن کنار بیاید در غیر این صورت او می‌تواند از این تیم جدا شود.

سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی هم برای تقویت خط هافبک و حمله سپاهان مد نظر قلعه‌نویی قرار دارند، حتی چند روز پیش هم شایعه شد که استقلال می‌خواهد این دو بازیکن را همراه با  طالب‌لو به دلیل نزدیکی و دوستی  آنها با قلعه‌نویی در فهرست فروش بگذارد ولی باشگاه این خبر را تکذیب کرد.

اکبرپور در ایران فقط می‌تواند برای استقلال بازی کند،اگر او تمایل به سپاهانی شدن داشته باشد باید رضایت باشگاه استقلال را جذب کند. آخرین اخبار اما حاکی از آن است که اکبرپور از دو تیم اماراتی پیشنهاد دارد و شاید سال آینده به فوتبال این کشور بازگردد. کاظمی هم تا به امروز اظهارنظری در مورد ماندن یا جدایی از استقلال نکرده ولی قلعه‌نویی اصرار زیادی دارد تا این بازیکن کلیدی را به سپاهان بیاورد.نزدیکان کاظمی می‌گویند که او در فکر رفتن به امارات است و اگر این موضوع منتفی شود به احتمال فراوان در استقلال خواهد ماند.

طالب‌لو هم یکی دیگر از بازیکنان مورد نظر قلعه‌نویی است و حتی در اواسط فصل هم شایعات زیادی درمورد پیوستن این دروازه‌بان به سپاهان مطرح شد. استقلالی‌ها چند روز پیش و زمانی که بحث سپاهانی شدن طالب‌لو به میان آمد بلافاصله مذاکره با مهدی رحمتی را آغاز کردند تا شرایط را به نوعی تغییر بدهند ولی طالب‌لو با گفتن این جمله تا حدودی جو را آرام کرد: «قرار نیست به خاطر قلعه‌نویی، از استقلال جدا شوم. اگر در مورد مسائل مالی به توافق برسم به طور حتم در این تیم خواهم ماند.»

 آقای گل در فکر جدایی

آرش برهانی بعد از پشت‌سر گذاشتن یک فصل موفق و کسب عنوان آقای گلی، حالا با چند پیشنهاد جالب توجه از تیم‌های ایرانی و اماراتی مواجه شده است. برهانی در مورد آخرین وضعیتش به همشهری  می‌گوید:‌«دوست دارم در خارج از ایران بازی کنم ولی معلوم نیست که مقصدم اروپا باشد یا تیم‌های عربی. مدیر برنامه‌هایم در حال پیگیری این موضوع است و به زودی وضعیتم مشخص خواهد شد.»

احتمال ماندن جباری

مجتبی جباری فصل پرحاشیه‌ای را در استقلال پشت‌سر گذاشت. او در خیلی از بازی‌ها به دلیل اختلاف با قلعه‌نویی، اختلاف با باشگاه در مورد مسائل مالی و همچنین مصدومیت‌های طولانی حضور نداشت و حالا که قراردادش به پایان رسیده، تصمیمی برای فصل آینده نگرفته است. چند تیم لیگ برتری خواهان جذب این بازیکن هستند ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که واعظ آشتیانی برای فصل آینده با جباری به توافق رسیده است. خسرو حیدری پیستون راست استقلال هم که یکی از بهترین‌های لیگ ایران بود با استقلال قرارداد دو ساله دارد ولی در تلاش است تا سال آینده در امارات بازی کند.

فهرست مازاد استقلال

مسئولان استقلال هنوز اسامی بازیکنانی که برای فصل آینده تمایلی برای تمدید قرارداد با آنها را ندارند،به طور رسمی اعلام نکرده‌اند ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که جدایی چند بازیکن از جمله مهرداد پولادی، میلاد نوری، یدالله اکبری، ابراهیم تقی‌پور و علی علیزاده قطعی شده و شرایط مهدی امیرآبادی، علیرضا عباسفرد و هادی شکوری مبهم است. در ضمن پیروز قربانی، میثم منیعی و بیژن کوشکی هم از آن دسته بازیکنانی هستند که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده و باشگاه در صدد حفظ آنهاست و چند بار هم با این سه نفر مذاکره کرده است. رینالدو، هافبک پرویی هم که با اتفاقات عجیبی به استقلال آمد فصل آینده  در این تیم بازی خواهد کرد.

ادامه رقابت مرفاوی و مظلومی

در حالی‌که استقلالی‌ها در امارات به سر می‌برند شایعات مختلف در مورد سرمربی این تیم همچنان ادامه دارد و از پرویز مظلومی و صمد مرفاوی به عنوان گزینه‌های اصلی نام برده می‌شود که گویا شانس مرفاوی بیشتر است. از غلامحسین مظلومی (مدیرتیم‌های فوتبال)، صمد مرفاوی (سرمربی) و اریش روته‌مولر(مربی) به عنوان اعضای جدید کادرفنی استقلال
 نام برده می‌شود.

کد خبر 81798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز